українська російська англійська
В Одесі відбувся семінар для держслужбовців обладміністрацій з питань доступу до публічної інформації
20.09.2011 | 10:28
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

В Одесі відбувся всеукраїнський семінар для представників структурних підрозділів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій України, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації.

Захід організований Секретаріатом Кабінету Міністрів України спільно з Проектом Агентства США з міжнародного розвитку «Програма сприяння Парламенту II» у партнерстві з Національною академією державного управління при Президентові України.

Як зазначила заступник директора Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю, начальник Управління забезпечення доступу до публічної інформації Секретаріату Кабінету Міністрів України Роксолана Стадник, теми для семінару обрано відповідно до результатів соціологічного дослідження Київського міжнародного інституту соціології, проведеного у період з 24 до 29 серпня на замовлення «Програми сприяння парламенту ІІ». Дослідження мало на меті проаналізувати перший досвід організації доступу до публічної інформації в органах виконавчої влади України всіх рівнів, виявити проблемні моменти та основні перешкоди, які виникають у держслужбовців під час підготовки відповідей на запити, та позитивний досвід організації роботи щодо забезпечення виконання закону. «Цей аналіз дозволив нам краще побачити загальну картину, більш точно підібрати теми для навчання і запросити доповідачів з відповідних центральних органів виконавчої влади», - підкреслила Роксолана Стадник.

Відповідно до зазначеного дослідження 88% запитів до органів виконавчої влади надійшло від фізичних осіб. Аналіз свідчить, що найлегше держслужбовцям працювати із запитами людей, які не підкреслюють своєї належності до жодної з суспільних груп - «звичайних громадян». Найскладніше – із запитами активістів громадських організацій, пенсіонерів, а також приймати запити телефоном.

У своєму виступі Роксолана Стадник зауважила, що одна з найбільш поширених проблем полягає у тому, що запитувачі плутають запит на інформацію із зверненнями громадян, звернувши увагу на те, що ці питання регулюються різними законами - «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян» відповідно.

Під час семінару представники Секретаріату Кабінету Міністрів, Мін’юсту, Держкомтелерадіо, СБУ та Укрдержархіву надали детальні роз’яснення з ряду актуальних питань виконання Закону: розгляд звернень громадян та задоволення запитів на інформацію, стосовно інформації з обмеженим доступом, зберігання і використання документів та інших носіїв інформації, які містять службову інформацію тощо.

 

версія для друку