українська російська англійська
Вартість будівництва кілометра метро в Україні за аналогом дубайського коштуватиме вдвічі дешевше за нинішнє, - Борис Колесніков
20.10.2011 | 17:33
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Після Євро-2012 буде розпочато роботу з будівництва наземного метро в Україні на основі кращого досвіду світу. Семінар, де українcькі урядовці отримували досвід з питань проектування, будівництва та управління і розвитку метрополітену відбувся сьогодні, 20 жовтня 2011 року, у м. Дубай (Об’єднані Арабські Емірати).

«Сьогоднішній візит носить ознайомчий характер, - про терміни ми спілкуватимемося з виробниками обладнання, рухомого складу, а також шукатимемо можливості довгострокових кредитних ресурсів – на десять та більше років. Крім того, необхідно виконати ТЕО та провести необхідні тендери, зокрема, на оновлення рухомого складу», - сказав Віце-прем'єр-міністр України – Міністр інфраструктури Борис Колесніков. Він зазначив, що вже неодноразово бував у Дубаї та їздив там у метро. «Я задоволений якістю, яку тут пропонують. Задоволені мають бути в першу чергу пасажири, які щодня ним користуються», - підкреслив Борис Колесніков.

Віце-прем’єр-міністр зауважив, що за різними оцінками ця робота може зайняти від одного року до десяти. «Підготовка до Євро засвідчила, що Україна здатна швидко та якісно виконувати будь-які роботи», - сказав він, додавши, що приблизно за рік має бути прийнято рішення, де та яким чином будуватиметься наземне метро в Україні.

За словами Бориса Колеснікова, «всі українські міста вже давно чекають на таке транспортне сполучення, як в Дубаї». «Ми вивчимо можливості та потреби українських міст у наземному метро: воно будуватиметься там, де не потрібно лізти під землю та вирішувати додаткові проблеми», - сказав він, зауваживши, що краще побудувати менше, проте відповідно до світових критеріїв якості, аніж «класти асфальт на чорнозем».

За оцінками фахівців, вартість будівництва кілометра метро в Україні коштує до 100 млн. дол., аналог будівництва кілометра метро, як в Дубаї, обійдеться приблизно в 50 млн. дол.

У рамках візиту до Дубай українська делегація провела переговори з шейхом Ахмедом бін Саідом Аль Мактумом, членом правлячої родини Дубаю, президентом авіаційної служби Дубаю, директором Дубайського аеропорту та авіаліній «Емірейтс».

В Адміністрації доріг та транспорту м. Дубай відбулась зустріч з Головою Ради Правління та Виконавчим директором Адміністрації доріг та транспорту

Й.В. Матаром Аль Тайєром та керівниками підрозділів, що займалися проектуванням та реалізацією проекту будівництва метрополітену в м. Дубай.

Сторони обговорювали процес будівництва метро, технології, вартість проекту, зокрема, експлуатаційні витрати. «Наприклад, по енергетиці метро в Дубай як мінімум удвічі дешевше. Мінус – вартість будівництва метро, перевага – низькі експлуатаційні витрати», - повідомив Борис Колесніков. За його словами, окрім будівництва наземного метро в Україні потрібно також оновити рухомий склад. «Його потрібно замінювати на більш комфортабельний для пасажирів», - сказав він.

Українська делегація також здійснила поїздку по основних транспортних об’єктах Дубая: проїхала в Дубайському метрополітені по маршруту Червоної лінії метро, що нараховує 29 станцій (24 наземні станції, чотири підземні, одна – на рівні землі; протяжність гілки - 52,9 км). Борис Колесніков ознайомився із специфікою роботи метро - проїхав від станції «Аль Рашидія» до станції «Юніон» - найбільшої за розмірами підземної станції Дубай, а також з роботою Центру управління Дубайським метро. Особливість Червоної лінії метро в тому, що вона проходить вздовж віадуків головної автомагістралі Дубай та з’єднує центральні райони міста з найбільшими торговими центрами, Дубайською бухтою, міжнародним аеропортом та спальним районом.

Борис Колесніков також зустрівся із генеральним директором муніципалітету Дубай Й.В. Хусейном бін Нісером Люта та відвідав «Бурдж Халіфа» - найвищу будівлю в світі. У другій половині дня проведена зустріч із представниками компаній «AEDAS», «Dubai Rapid Link», що займалися реалізацією проекту будівництва метрополітену.

Україну представляє офіційна делегація на чолі з Віце-прем'єр-міністром України – Міністром інфраструктури Борисом Колесніковим. До складу української делегації увійшли: голова Дніпропетровської ОДА Олександр Вілкул,  голова Харківської ОДА Михайло Добкін, голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов, мер міста Дніпропетровськ Іван Куліченко та мер Донецька Олександр Лук’янченко.

Довідка

Мережу метро в Дубай відкрито 9 вересня 2009 року.

Перша – «Червона Лінія метро» – має протяжність 52,9 кілометри. Це: 29 діючих станцій (24 наземні, 4 підземні та одна – на рівні землі); ще дві готуються до відкриття.

«Зелена Лінія»: 23-кілометрова лінія, відкрита у вересні 2011 року.

«Фіолетова Лінія»: запланована до відкриття в 2012 році.

«Синя Лінія»: запланована до відкриття в 2014 році.

Повністю збудоване Дубайське метро матиме довжину понад 70 кілометрів, 47 станцій (включаючи 9 підземних).

Оператор: управління здійснюється компанією Dubai Road та транспортними установами ОАЕ. Метро повністю об'єднано в межах мережі, якою управляє Roads&Transport Authority (RTA).

Перша стадія будівництва була реалізована консорціумом Dubai Rapid Link (DURL), який складається з японських компаній Mitsubishi Heavy Industries (підрозділ легкорейкового транспорту для метро ROTEM-MTR), Mitsubishi Corporation, Obayashi Corporation, Kajima Corporation та турецької компанії Yapi Merkezi.

Рухомий склад – повністю автоматизовані потяги з системою кондиціонування – постачається японською компанією Kinki Sharyo. Електро-потяги метро функціонують в повністю автоматичному режимі без машиністів.

Максимальна швидкість руху – 90 км/год, середня швидкість руху становить 32-42км/год. Тривалість поїздки (туди/назад) – 2 години та 23 хвилини для «Червоної Лінії», 1 година та 23 хвилини – для «Зеленої Лінії».

Вартість будівництва Дубайського метро –7,8 млрд. дол.

Вартість поїздки залежить від дальності поїздки: від 1,80 AED (≈0,5 дол.) до 5,80 AED (≈1,6 дол.).

 

 

версія для друку