українська російська англійська
Пасажирські поїзди отримали нову класифікацію - залежно від рівня комфорту/сервісу
23.12.2011 | 14:29
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури України впроваджує нову класифікацію пасажирських поїздів. Відповідний наказ від 01.12.2011 № 586 «Про затвердження Змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України» підписав Віце-прем'єр-міністр України – Міністр інфраструктури Борис Колесніков. Нині документ вже зареєстровано Міністерством юстиції України, а набере чинності він з дня його офіційного опублікування.

Відтак, пасажирські поїзди матимуть таку класифікацію:

Інтерсіті+ (ІС+) – це денний швидкісний поїзд, що курсує у прямому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 90 км/год і більше при допустимій швидкості до 200 км/год, вагони з місцями для сидіння  1-го та 2-го класу.

Інтерсіті (ІС) – денний швидкісний поїзд, який  курсує у прямому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 80 км/год і більше при допустимій швидкості до 160 км/год, вагони з місцями для сидіння 1-го та 2-го класу з можливим включенням вагонів 3-го класу.

Приміський поїзд (П) – поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у приміському сполученні.

Міський поїзд (М) – поїзд, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів та ручної поклажі (багажу) у міському сполученні з визначеною  кількістю  місць для сидіння.

Регіональний експрес (РЕ) – денний швидкісний поїзд, який курсує в прямому та місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 70 км/год і більше  при допустимій швидкості до 140 км/год, вагони з місцями для сидіння 2-го та 3-го класу з можливим включенням вагонів 1-го класу.

Регіональний поїзд (P) – денний швидкий поїзд, який курсує в прямому  та  місцевому  сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 50 км/год і більше при допустимій швидкості до 140 км/год, вагони з місцями для сидіння 2-го та 3-го класу.

Нічний експрес (НЕ) – нічний швидкісний поїзд, який курсує в прямому  та місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 70 км/год і більше при допустимій швидкості до 200 км/год, вагони  РІЦ,  СВ та купейні.

Нічний швидкий (НШ) – нічний швидкий поїзд, який курсує у прямому  та  місцевому  сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 50 км/год і більше при допустимій швидкості до 140 км/год, вагони СВ, купейні  та плацкартні.

Нічний пасажирський (НП) – нічний поїзд, який курсує у прямому та  місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість до 50 км/год при допустимій швидкості до 140 км/год, вагони купейні та плацкартні з можливим включенням вагонів СВ.

Кожен тип поїзда матиме індивідуальну емблему (символіку) та однотипне оформлення складу.

На вагони, які включені до складу поїзда, у визначених місцях буде нанесено піктограми для ідентифікації пасажирами типу поїзда, категорії вагона та послуг, які надаються. Піктограмами  позначаються: місця для сидіння та клас вагона; спальні місця та категорія вагона; місця для пасажирів з дітьми; заборона паління; вагон-ресторан; вагон-бар; кондиціювання повітря; вагон з місцями для перевезення велосипедів; вагон з купе для перевезення пасажирів-інвалідів; вагон з наданням послуг WiFi-інтернету.

Також у змінах до Правил прописано обов’язки провідників/стюардів швидкісних пасажирських поїздів. 

Довідка. Потреба у внесенні змін виникла у зв’язку з розробкою нової системи класифікації пасажирських поїздів згідно з Указом Президента України «Про Національний план дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», а також із проведенням заходів у рамках підготовки до футбольного чемпіонату Європи 2012 року.

До цього часу на залізницях України діють Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджені наказом Мінтрансзв’язку від 27.12.2006 № 1196.

 

 

версія для друку