українська російська англійська
Борис Колесніков прогнозує розгляд законопроектів Верховною Радою України щодо реформування залізниці в лютому
01.02.2012 | 11:11
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ІНФРАСТРУКТУРИ

Віце-прем'єр-міністр України – Міністр інфраструктури Борис Колесніков прогнозує, що Верховна Рада розгляне у другому читанні Проект Закону «Про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про залізничний транспорт" (щодо розмежування функцій державного та господарського управління галуззю) у лютому.

Відповідаючи на запитання журналістів під час прес-конференції щодо підсумків роботи в 2011 році, Борис Колесніков наголосив, що про приватизацію залізниці мова ні в якому разі не йде.

«Потрібно розуміти, що залізничне полотно й тяга, тобто електровози та тепловози, - це абсолютна власність держави. Так було, так є і так буде», - підкреслив Віце-прем'єр-міністр України. – Тобто ніякої форми приватизації, ніякого продажу залізниці взагалі бути не може апріорі». А от оновлення рухомого складу, за словами Бориса Колеснікова, здійснюватиметься за рахунок інвестицій. «Парк вантажний та пасажирський оновлюватиметься за рахунок інвестицій», - сказав він. Зокрема до придбання та експлуатації швидкісних поїздів зможуть долучитися усі бажаючі: банки, фінансові компанії, громадяни.

Нагадаємо, Проект Закону «Про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про залізничний транспорт" (щодо розмежування функцій державного та господарського управління галуззю) 13 січня було передано на повторне друге читання.

Довідка

Передбачено, що реформування залізничного транспорту України відбуватиметься у три етапи.

Перший етап (2012-2013 роки) – створення єдиної державної акціонерної компанії та розподіл функцій між державою та компанією. Зокрема, функції регулювання та контролю галузі належатимуть державі, а господарські – акціонерній компанії. На цьому етапі буде сформовано єдиний майновий комплекс, запроваджені фінансово-економічні моделі, які дозволять розподілити фінансові потоки за видами діяльності та удосконалиться система регулювання тарифів на послуги залізничного транспорту. Усі ці заходи сприятимуть залученню інвестицій та впровадженню інноваційної моделі розвитку.

На наступному етапі реформування, що триватиме з 2013 по 2015 роки, утворяться вертикально інтегровані виробничо-технологічні системи залізничного транспорту, структуровані за видами діяльності. Завдяки цьому удосконалиться тарифна політика – у конкурентних секторах тарифи формуватимуться вільно, функціонуватимуть приватні операторські компанії. У пасажирському секторі заплановано створювати  приміські та регіональні пасажирські компанії за участю акціонерного товариства та місцевих органів виконавчої влади та інших юридичних осіб.

Третім етапом реформування (2016-2019 роки) передбачено: ліквідувати перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, утворення корпоративно-залежного господарського товариства у сфері пасажирських перевезень, за умови досягнення беззбиткової його діяльності. Щодо вантажного сектору, то на ринку збільшиться частка приватних вагонних компаній та розвиватимуться логістичні комплекси.

 

версія для друку