Міністерство інфраструктури України вживає заходи, спрямовані на
залучення додаткових та збереженню існуючих контейнерних вантажопотоків, що
переміщуються територією України у режимі трансшипменту.
Мінінфраструктури пропонує не стягувати льодовий збір при транзитному
переміщенні універсальних контейнерів, що під час зберігання залишаються в
межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю морського порту. Відповідний проект наказу Міністерства
інфраструктури України «Про внесення зміни до Збірника
тарифів на комплекс робіт, пов'язаних з обробленням вантажів у портах України»
розроблено та винесено на публічне обговорення.
Впровадження
цього наказу дозволить українським портам скласти конкуренцію іноземним. Наприклад,
нині після оголошення льодової кампанії вартість обробки
контейнерів, що переміщуються в режимі трансшипменту в Одеському порту,
зростає. Це змушує вантажоперевізників обслуговуватись у румунському порту
Констанца.
Недоотримання
коштів від стягнення льодового збору українські порти
повністю компенсують за рахунок збільшення кількості суднозаходів та обсягів
вантажопереробки. Відтак - внесення зазначених змін до Збірника тарифів
сприятиме росту обсягів переробки контейнерів у режимі трансшипменту, за
орієнтовними підрахунками, на 20 тис. TEU. Також збільшаться загальні доходи від
використання причалів, портових зборів і
плат та інших послуг.
Зауваження та
пропозиції до проекту наказу зацікавлені фізичні та юридичні особи можуть
надсилати протягом 30 календарних днів на адресу Департаменту державної
політики в галузі морського та річкового транспорту,
01135, м. Київ, проспект Перемоги, 14; або на електронну пошту: shelest@mtu.gov.ua .