українська російська англійська
Держфінінспекція: Споживачі не повинні оплачувати безгосподарність житлово-комунальних підприємств
15.02.2012 | 15:52
Прес-служба Державної фінансової інспекції

Споживачі не повинні оплачувати безгосподарність підприємств, які надають комунальні послуги, зазначив Голова Державної фінансової інспекції України Петро Андрєєв на брифінгу в Кабінеті Міністрів України.

«Це проста і водночас жорстка позиція чинної влади, зокрема, Президента і Прем’єр-міністра України: пересічні громадяни не повинні розплачуватись за неефективну, а в деяких випадках і незаконну діяльність житлово-комунальних підприємств», – наголосив Голова Держфінінспекції України.

Для запобігання безпідставному здорожчанню для населення України вартості комунальних послуг Держфінінспекція України у лютому ц.р. розпочала перевірки комунальних підприємств сфери житлово-комунального господарства щодо обґрунтованості підвищення тарифів на послуги. Відповідне урядове доручення Держфінінспекція України отримала наприкінці січня ц.р.

«За дорученням найвищого державного керівництва ми проводимо моніторинг і контроль за кожним фактом необґрунтованого підвищення тарифів», – сказав Петро Андрєєв.

На сьогодні по всій Україні фахівці Держфінінспекції України проводять перевірки законності підвищення тарифів на комунальні послуги, яке було здійснено протягом IV кварталу 2011 року та за січень 2012 року. Крім обґрунтованості та економічної доцільності підвищення тарифів, фахівці Держфінінспекції України перевіряють формування невиробничих затрат і собівартості послуг, законність використання коштів, заплачених споживачами комунальних послуг.

Для активізації цієї роботи керівництво Держфінінспекції України акцентувало особливу увагу на зворотному зв’язку з громадськістю за допомогою телефону довіри, який діє як у центральному апараті Держфінінспекції України (425-38-18), так і в кожному її територіальному органі. Прості громадяни не залишаються байдужими до цих проблем. Від початку лютого Держфінінспекція України отримала понад 100 дзвінків від людей, які повідомили про різноманітні випадки необґрунтованого, на їхню думку, підвищення тарифів на комунальні послуги. Усі ці випадки ретельно перевіряються. Як результат, на сьогодні проводиться близько півсотні ревізій щодо з’ясування законності збільшення комунальних тарифів.

Попри те, що перевірки обґрунтованості підвищення тарифів на комунальні послуги лише розпочалися, у багатьох випадках пересічні споживачі вже сьогодні отримали практичні позитивні результати від ревізій. Щойно керівництво Держфінінспекції України заявило через засоби масової інформації про свої наміри провести зазначені перевірки, як низка органів місцевого самоврядування у Чернігівській, Харківській, Сумській, Полтавській областях, не чекаючи на візит ревізорів, одразу ж знизила раніше підняті тарифи.

«Такі факти можна віднести до наших локальних перемог, оскільки головна мета цих перевірок має соціальний характер: захист інтересів пересічних споживачів, наших простих громадян», – наголосив Петро Андрєєв.

Також він зазначив, що 2011 року в Україні значно зменшилась кількість фінансових порушень у державному та комунальному секторах економіки. Так, відсоток втрат відносно до загальної кількості охоплених контролем фінансових та матеріальних ресурсів держави минулого року склав 1,1 %. Для порівняння, 2010 року під час проведення комплексного аудиту стану національної економіки цей показник становив майже 5%.

 

 

версія для друку