українська російська англійська
Система електронної взаємодії між органами виконавчої влади - це нова модель підготовки та узгодження рішень
16.02.2012 | 15:46
Прес-служба Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації

«Минулий рік був наповнений рішеннями у сфері інформатизації, на які ми так довго очікували — прийнято Концепцію розвитку електронного урядування, почав реалізовуватися проект електронної “Бібліотеки-ХХІ”, затверджений єдиний формат обміну даними в системі електронної взаємодії органів виконавчої влади, зроблено багато чого іншого. Крім того, сьогодні ІТ-галузь дійсно перебуває в центрі уваги уряду, який підтримав ініціативи ІТ-середовища щодо прийняття законів, що мають стимулювали розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в Україні», - про це сказав Голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України Володимир Семиноженко, відкриваючи спільне засідання Ради конструкторів інформаційних систем центральних органів виконавчої влади та Ради керівників регіональних програм інформатизації.

На засіданні розглядалися попередні результати та проблемні моменти впровадження системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, а також обговорювалися шляхи адаптації вже існуючих систем електронного документообігу до єдиних вимог. За словами Володимира Семиноженка, остаточний запуск системи електронної взаємодії відбудеться у другій половині 2012 року й відтоді “ми матимемо якісно іншу модель підготовки та узгодження рішень”.

Про конкретні кроки, націлені на впровадження системи, розповів генеральний директор ДП “Держінформресурс” Сергій Дзюба. Він зауважив, що минулого листопада був затверджений єдиний формат обміну даними у системі, який є подібним до “електронного конверту”, адже в нього можуть бути вкладеними документи будь-якого змісту.

Друга проблема, яку також вдалося вирішити, - це адаптація існуючих електронних систем діловодства до єдиної системи взаємодії органів виконавчої влади. За словами Сергія Дзюби, весь базис напрацьованих електронних документів був збережений. Це стало можливим завдяки тому, що єдина система функціонує як “державний файлообмінник” на кшталт MS Life або Google docs, що базуються на т.зв. “хмариних обчислюваннях”.

“Наразі система проходить етап дослідної експлуатації. Створюється єдине сховище даних, доступ до якого відбуватиметься через електронну канцелярію. Кожному користувачеві, відповідно до його регламенту доступу, у цій канцелярії надаватиметься своя “кімната”. Він зможе вільно викладати документи та забирати їх”, - повідомив генеральний директор “Держінформресурсу”. Він додав, що, на його думку, дуже вдалим є порівняння системи із електронною читальною залою, яке раніше запропонував Володимир Семиноженко. Дійсно, документ перебуває на своєму місці й нікуди не пересувається — користувач просто отримує доступ до нього.

Сергій Дзюба також сказав, що в межах системи вже відпрацьований механізм накладення електронно-цифрового підпису. При цьому слід розрізняти підпис “електронного конверту”, що є суто технічним моментом, адже він може ставитися діловодом, й, власне, підпис документа відповідальною особою. Використання цифрового підпису досі не регламентовано належним чином з правової точки зору. Ця проблема має бути вирішена найближчим часом. Інший спірний момент функціонування системи — ступень та принципи захисту інформації. З одного боку, доступ до системи має бути максимально відкритим, з іншого — бази даних належить захистити від злому. Питання про захист інформації викликало активну дискусію. План його розв'язання має підготувати Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України.

 

 

версія для друку