українська російська англійська
У квітні Укрзалізниця завершить електрифікацію основного пасажирського коридору Львів-Київ-Донецьк
21.02.2012 | 15:43
Прес-служба Укрзалізниці

У поточному році Укрзалізниця завершить підготовку електрифікованої ділянки Полтава - Красноград – Лозова загальною довжиною 176 км до запуску швидкісних поїздів.  Крім того,  у відомстві приступили до виготовлення проектної документації на три наступних напрямки, де роботи з електрифікації стартують у 2013-2014 роках – це Долинська – Миколаїв (148 км) і  Миколаїв-Колосівка (105 км) Одеської залізниці, Волноваха-Камиш-Зоря-Запоріжжя (240 км) Донецької і Придніпровської залізниць, а також продовжується розробка електрифікації ділянки Ворожба-Суми-Люботин (225 км) Південної залізниці.

«Зараз в Україні довжина електрифікованих ділянок становить 46,4% від загальної експлуатаційної довжини залізничних колій, але до 2016 року, у випадку виконання в повному обсязі завдань Програми електрифікації, ми вийдемо на 53-55%. Уже на даному етапі вантажоперевезення максимально переключаються з тепловозних ходів  на електрифіковані напрямки. І тут головну роль відіграє не стільки відстань перевезення, скільки економічний ефект. Саме електрифіковані ділянки колії дозволяють використовувати  поїзди із великою вагою і розвивати велику швидкість, збільшувати пропускну здатність ділянок. Це зменшення не тільки експлуатаційних витрат, але і викидів в атмосферу шкідливих газів - продуктів згоряння дизельного палива», -  зауважив головний інженер Головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Іван Лагута.

Так само електрифікація допомагає залізничникам розподілити напрямки перевезень на переважно пасажирські і вантажні, а також перенаправляти вантажопотік на інші ділянки: незадіяні чи малоінтенсивні.

Збільшувати обсяги перевезень за рахунок теплотяги, на яку сьогодні припадає  менше 11%, залізничникам економічно не вигідно, оскільки їхня собівартість на 55-60% вища, ніж на електротязі. До того ж, тільки на електротязі можливо впровадити прискорений рух пасажирських поїздів, про що свідчить досвід країн Західної Європи. В Україні в 2012 році залізничники завершують електрифікацію основного пасажирського коридору Львів-Київ-Донецьк через Красноград, Лозову, де будуть курсувати електропоїзди Хюндай зі швидкістю до 160 км/год. Остання ділянка  цього швидкісного коридору Полтава - Красноград – Лозова буде готова до кінця квітня, коли енергетики подадуть напругу на три тягові підстанції Карлівка, Красноград і Сахновщина.

Для того, щоб системно проводити електрифікацію, у залізничній галузі затверджена відповідна програма на 2011-2016 роки. Усього за цей період заплановано перевести на електротягу 1562 км експлуатаційної довжини залізничних колій.

 

версія для друку