українська російська англійська
Законопроект "Про вищу освіту" враховує інтереси всіх сторін
21.02.2012 | 19:30
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

При розробці нового законопроекту «Про вищу освіту» були враховані інтереси всіх сторін: студентства, викладачів, бізнесу і держави. Про це заявив голова робочої групи, в.о. ректора Національного технічного університету КПІ Михайло Згуровський.

 «Робота над законопроектом здійснювалася на засадах широкого громадського обговорення представниками громадськості, студентства, організаціями, що репрезентують різні думки. Через Інтернет було отримано понад 3 тис. пропозицій до закону, в робочій групі взяли участь представники понад 30 організацій. Документ створювався на основі консолідації трьох законопроектів, зареєстрованих у Верховній Раді», - сказав голова робочої групи.

За його словами, концептуальні засади, які покладені в основу законопроекту – це розмежування повноважень між органами державного управління і ВНЗ. Крім того, законопроект передбачає перехід від акредитації спеціальності до акредитації напрямів, галузей та надає можливість відкриття вишами спеціалізації, виходячи з потреб ринку праці. Також незалежне оцінювання якості вищої освіти узгоджене з європейськими і міжнародними організаціями.

Він додав, що для розвитку університетської науки і інновацій надаватимуться  податкові та митні пільги для бізнесу в частині його співпраці з університетською наукою та будуть уточнені статуси національних і дослідницьких університетів.

«Ми пропонуємо загальний обсяг держзамовлення здійснити не менше 51% від випускників шкіл, в розрізі країни, для того, щоб зняти волюнтаризм і суб’єктивізм у держзамовленні. Ми зробили цю процедуру прозорою», - сказав Михайло Згуровський. Він додав, що законопроектом заборонено змінювати плату за навчання  протягом усього терміну навчання.

«У результаті роботи, яку наша група провела, ми отримали принципово новий документ, тому що ми спочатку хотіли зробити доповнення і зміни до діючого закону, але, коли наклали іншу ідеологію, то довелося дійти до кінця з тією ідеологією, яку ми запропонували. І тому із 71-ї статті законопроекту Урядового ми змінили 67 статей. Документ увібрав в себе кращі норми від трьох законопроектів, пропозиції широких кіл громадськості»,- підкреслив голова робочої групи, додавши, що всі бажаючі могли долучитися до розробки цього законопроекту, зокрема, відбувалося його широке громадське обговорення в Інтернеті.

Прем‘єр-міністр підкреслив, що законопроект про вищу освіту надзвичайно важливий для розвитку країни, і саме тому Уряд приділяє таку особливу увагу його розробці. Оскільки зачіпається одне із глобальних питань життя нашої країни. За його словами, розробка законопроекту відбувалася максимально виважено, як того вимагає Президент,  із широким обговоренням з суспільством: ректорами ВНЗ, експертами студентами та всіма зацікавленими. В результаті такого обговорення і був розроблений консолідований документ, який враховує інтереси всіх сторін.

«Ми повернулися до цього законопроекту зовсім не через те, що хтось вийшов на вулицю. Ні. Справа в тому, що, коли пішла дискусія в суспільстві щодо концепції цього законопроекту, нам стало ясно, що закладена концепція, в якій знову повторювалася адміністративна вертикаль міністерства над такою важливою і серйозною сферою, як освіта, не допустима. Тому, коли мені фахівці розповіли про іншу концепції підходу, я не погодився 57 статей закону переробити», - сказав Микола Азаров.

У свою чергу президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» Сергій Квіт зазначив, що вперше в історії України так ретельно і якісно розробляли законопроект. «Ситуація справді унікальна, коли Прем’єр-міністр передає законопроект в руки академічної громади, і ця громада його опрацьовує, причому опрацьовує консенсусно. Мені здається, що це дуже хороший приклад і дуже хороший демократичний прецедент».

Водночас активісти Громадянського руху «Відсіч», які під час попередніх громадських слухань активно протестували проти ухвалення закону про освіту, зазначили, що у новому законопроекті враховані практично всі пропозиції громадськості. «Це вже спільний законопроект великої частини академічної спільноти, освітян, науковців, громадських організацій, експертних, в тому числі студентських, які  протестували», - сказав громадський активіст Михайло Свистович.

 

 

версія для друку