українська російська англійська
Використання електровозів виробництва "Уральські локомотиви" дозволить залізниці економити 11 тис. грн. за одну поїздку
29.02.2012 | 17:06
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Львівська залізниця почала дослідну експлуатацію нових електровозів постійного струму – 2ЕС6 та 2ЕС10, виготовлених у Росії ТОВ «Уральські локомотиви». Експлуатаційне випробування вантажного електровозу 2ЕС10 відбулося сьогодні, 29 лютого, у Львові за участі Віце-прем’єр-міністра України – Міністра інфраструктури Бориса Колеснікова.

Випробування електровозів відбувається на дільниці Львів – Лавочне – Чоп, експлуатаційна довжина якої 265,8 км. Більша її частина – гірська місцевість, а найвища точка – станція Бескид – 790 м над рівнем моря. Складний рельєф цієї ділянки дозволить вивчити усі переваги та недоліки нової техніки.

За словами Бориса Колеснікова, залізничники впродовж місяця випробовуватимуть нові електровози, зокрема вже наступного тижня їх протестують на дільницях у Карпатах.

У компанії-виробнику стверджують, що вантажний електровоз 2ЕС10 «Граніт», створений на базовій платформі електровоза 2ЕС6 об’єднав у собі найкращі конструктивні та технічні рішення компанії Siemens AG. Згідно з технічними характеристиками електровози 2ЕС6 і 2ЕС10 мають збільшену порівняно з локомотивами серії ВЛ11М, що експлуатуються нині на залізниці, силу тяги тривалого режиму відповідно на 33% і 71%. Це дає можливість збільшити вагові норми вантажних поїздів і покращити пропускну спроможність ділянок залізниць.

Перші результати вже продемонстрували суттєву перевагу експлуатації нових електровозів. Насамперед це стосується покращення умов праці локомотивних бригад, збільшення міжремонтного пробігу та зменшення витрат електроенергії.

Від використання електровозів серії 2ЕС10 у порівнянні з електровозами серії ВЛ11М на дільниці Львів – Лавочне – Чоп очікується значний економічний ефект. Зокрема зменшення витрат: на 10% електроенергії, на 30% - за рахунок вивільнення електровозів-штовхачів. За рахунок збільшення міжремонтних пробігів зменшаться витрати на проведення технічних обслуговувань і поточних ремонтів.

Нині у напрямку Львів - Чоп - Львів курсують вантажні поїзди встановленої вагової норми не більше 4600 т. На ділянці зі складним гірським профілем Лавочне-Воловець вантажні поїзди ведуться чотирма електровозами ВЛ11М за схемою: три локомотиви в голові поїзда та один у хвості на підштовхуванні. За попередніми розрахунками, застосування на цій ділянці електровозів 2ЕС6 і 2ЕС10 дозволить водити поїзди двома локомотивами за схемою: один електровоз (2ЕС10) в голові та один електровоз (2ЕС6) в хвості на підштовхуванні, що дозволить зменшити кількість задіяних локомотивів. Відтак 2 локомотиви та 2 локомотивні бригади вивільняються, час у дорозі скорочується на 54 хв. або 15%. Тож очікувана економія на одну поїздку становитиме близько 11,1 тис. грн. Наприклад, при обслуговуванні 17 пар вантажних поїздів загальна очікувана економія витрат буде на рівні 244,8 тис. грн. на добу або 89,6 млн. грн. у рік.

Також використання нових електровозів дозволить відстежувати координати і технічний стан локомотива за допомогою системи GPS/ГЛОНАС.

Для підтвердження зазначених можливостей електровозів на Львівській залізниці впродовж 30 днів при науковому супроводі спеціалістів Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту (ДНУЗТ) проводитимуться експлуатаційні випробування електровозів 2ЕС6, 2ЕС10 за програмою та методикою, погодженою виробником з Укрзалізницею, Львівською магістраллю та ДНУЗТ.

У разі отримання позитивних результатів випробувань Укрзалізниця придбає 50 електровозів виробництва ТОВ «Уральські локомотиви» протягом 2012-2016 років на загальну суму близько 2 млрд. 749 млн. грн. згідно з умовами контракту, підписаного українською стороною у лютому поточного року.

Довідка. У конструкцію електровозів 2ЕС6, 2ЭС10 впроваджено такі інновації як використання у якості моторно-осьових і буксових підшипників касетного типу, бандажів колісних пар підвищеної твердості, бесшкворневих візків з передачею тягових і гальмівних зусиль за допомогою похилих тяг, мікропроцесорної системи контролю та діагностики з можливістю передачі діагностичних даних кінцевим користувачам у режимі on-line, безпечного локомотивного об’єднаного комплексу БЛОК з реалізацією функції автоматизованого ведення поїзда, гвинтових компресорних агрегатів, а також кабін машиніста із забезпеченням належних умов праці та безпеки локомотивних бригад.

 

версія для друку