українська російська англійська
На напрямку прискореного руху Полтава-Красноград-Лозова збудовані усі тягові підстанції і змонтована контактна мережа
05.03.2012 | 11:16
ПРЕС-ЦЕНТР ДЕРЖАВНої АДМІНІСТРАЦІї ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

Залізничники виконали взяті на себе зобов’язання щодо будівництва до 1 березня проточного року усіх тягових підстанцій на дільниці Полтава –Красноград-Лозова, де здійснюється електрифікація для впровадження прискореного руху поїздів зі швидкістю до 160 км/год і закінчені роботи з будівництва контактної мережі. Про це повідомив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак. Зокрема, змонтовані тягові підстанції на станціях Карлівка, Красноград, Сахновщина і встановлено два тягових трансформатори із розподільчими пристроями 27,5 кВ змінного струму на ст. Лозова, яка раніше працювала лише на постійному струмі. Тепер залізничники співпрацюють із Харківобленерго щодо подачі високої напруги на збудовані тягові підстанції для живлення контактної мережі.

Таких масштабів будівництва стаціонарних тягових підстанцій упродовж одного року на залізницях України ще ніколи не було. За рік раніше будувалися одна-дві.

Завдяки проведеній залізничниками роботі ст.Лозова стане станцією стикування різних видів струму. З боку Харкова і Донецька на ст. Лозова використовуватиметься у контактній мережі постійний струм, а з боку Києва – буде змінний.

Як пояснив головний інженер головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Іван Лагута, існування на залізницях двох різних видів струму склалося історично, оскільки наявні в Україні електровози працюють лише на одному із видів струму. „Нам потрібен сучасний двосистемний вантажний рухомий склад, який би підходив під технічні параметри наших автоматизованих систем безпеки, управління рухом поїздів та інших систем – це складний процес. Нова техніка, яка з’являються в Європі, не пристосована до умов роботи українських залізниць. Тому будуємо станції стикування різних видів струму – це складні технології і великі фінансові затрати”, – пояснив Іван Лагута.

Він зазначив, що із 10 тис. 77 км усіх електрифікованих колій в Україні половина на постійному струмі, половина на змінному.  Тому на станціях  стикування відбувається зміна локомотивів. Як пояснює Іван Лагута, існування різних видів струму на українських залізницях зумовлено ще й  тим, що на початку електрифікації дільниць виробники локомотивів готували їх до роботи лише на постійному струмі і лише пізніше з’явився тяговий рухомий склад, що працює на змінному. „Тепер, де є можливість, ми електрифікуємо дільниці на змінному струмі. Він більш прогресивний. Зокрема, дозволяє відстань між підстанціями збільшити удвічі, менше коштів витрачається на контакну мережу, проводи та пристрої”, - зазначив Іван Лагута.

Для стикування різних видів струму на станції Лозова залізничники здійснюють будівництво спеціальних пунктів групування.

На дільниці Полтава–Красноград–Лозова будуть застосовані прогресивні нові технології: перегони облаштують автоблокуванням із тональними рейковими колами та мікропроцесорними системами керування рухом поїздів.

версія для друку