На
прес-конференції для представників засобів масової інформації щодо основних
результатів діяльності МОНмолодьспорту з реалізації соціально-економічних
реформ протягом другого року роботи Уряду Міністр освіти і науки, молоді та
спорту Дмитро Табачник наголосив, що одним із головним завдань у галузі освіти
є забезпечення її доступності.
Для реалізації
цього завдання владою було здійснено низку заходів. Так, на виконання Державної
програми «Шкільний автобус» у 2011 році Уряд асигнував 75 млн. грн., що дало
можливість придбати 209 машин. Ще понад 300 автобусів придбано за кошти
місцевих бюджетів. У 2012 році вперше за роки існування такої програми
заплановано виділити безпрецедентну суму коштів - 352 мільйонів гривень, з них
20 мільйонів – на шкільні автобуси для перевезення учнів з особливими
потребами. Це дасть змогу закупити понад 900 шкільних автобусів та понад 40
спеціальних шкільних автобусів (стільки ж, скільки за всі попередні роки
реалізації програми), що допоможе задовольнити загальнодержавну потребу у цих
транспортних засобах протягом 2012-2013
років. Такий підхід є наслідком планомірної політики Уряду. Замість
популістських закликів – реальні справи.
Украй важливим
здобутком діяльності у сфері забезпечення надання освітніх послуг стало те, що
вперше в Україні законодавчо врегульовано питання інклюзивного навчання та
розроблено Концепцію розвитку інклюзивної освіти. У зв’язку з інтеграцією дітей з особливими освітніми
потребами у загальноосвітні навчальні
заклади, їх кількість в інтернатних закладах зменшилася на 1, 0 тис. За даними органів управління
освітою обласних держадміністрацій, у загальноосвітні школи інтегровано понад
120 тис. дітей з особливими освітніми потребами, з яких 71, 5 тис. – це діти,
які потребують корекції психофізичного розвитку, створення спеціального
навчального середовища (з них - 45 відсотків дітей з інвалідністю).
Державна політика
у галузі захисту прав дітей в Україні спрямована на реформування системи опіки
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Одним із
пріоритетних завдань у виконанні поставленої мети є реалізація Державної
цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування. Перепрофільовано 15 інтернатних
закладів у загальноосвітні навчальні установи інших типів: санаторні,
навчально-реабілітаційні центри, дошкільні навчальні заклади. Протягом 2011 року у 113 дитячих
будинках виховувалося 4, 8 тис. дітей.