українська російська англійська
Україна, Молдова, Литва та Грузія підвищать ефективність транзитних перевезень у напрямку Балтійське море - Чорне море
27.03.2012 | 15:20
ПРЕС-СЛУЖБА МІНІСТЕРСТВа ІНФРАСТРУКТУРИ

Україна, Молдова, Литва та Грузія працюватимуть над підвищенням ефективності перевезень в напрямку Балтійське море-Чорне море з використанням поїзду комбінованого транспорту «Вікінг» і діючих залізнично-поромних переправ. Про це йшлося на зустрічі Віце-прем’єр-міністра України – Міністра інфраструктури Бориса Колеснікова, Міністра економіки та стійкого розвитку Грузії Вєри Кобалії, Міністра транспорту та комунікацій Литовської Республіки Елігіюса Масюліса, заступника Міністра транспорту та комунікацій Республіки Білорусь Олександра Шишка й Міністра транспорту та дорожньої інфраструктури Молдови Анатоліє Шалару відбулася сьогодні, 27 березня, у м. Батумі (Грузія).

«Транзит надзвичайно важливий для нашої країни: зараз ми говоримо про забезпечення транзитних перевезень у напрямку Балтика - Чорне море», - сказав Борис Колесніков. 

Як зазначив Борис Колесніков, з 19 січня 2012 територією України поїзд «Вікінг» курсує регулярно за розкладом – двічі на тиждень. А з 1 лютого 2012 року встановлена 20% знижка до Збірника тарифів на експортно-імпортні перевезення великотонажних контейнерів територією України у складі поїзду «Вікінг».

Перші результати цього рішення вже є: за 2 місяці 2012 року у складі поїзду комбінованого транспорту «Вікінг» залізницями України перевезено 1,991 TEU – це в 4,3 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року. Збільшилися і обсяги перевезення територіями інших держав: лише за два місяці 2012 року поїздом «Вікінг» по території Білорусі перевезено 8,7 тис. TEU, а, зокрема, в лютому обсяги перевезень перевищили минулорічні на 6,9%. Територією Литви у 2011 році «Вікінг» перевіз 56,0 тис. TEU – на 34% більше, ніж у 2010 році.

Водночас, за словами Віце-прем’єр-міністра України, необхідно збільшувати частоту курсування «Вікінга» та прагнути до того, щоб через вісім місяців «Вікінг» почав курсувати щоденно - саме тоді це буде вигідно для вантажовідправників.

«Ми маємо створити маркетингову групу, яка розробить відповідну стратегію», - переконаний Борис Колесніков. Перші результати роботи такої групи розглядатимуться на наступній зустрічі, яка, за пропозицією Бориса Колеснікова, може відбутися в Києві.

Борис Колесніков також повідомив, що з метою залучення транзитного вантажопотоку Україна реалізовує низку заходів, спрямованих на створення максимально сприятливих умов при здійсненні транзитних перевезень. Вже прийняті нормативно-правові документи, що передбачають спрощення і скорочення часу проходження контрольних процедур при перетині державного кордону України. Так, постановою Уряду України позначено, що тривалість митного контролю товару, який переміщається транзитом через митну територію України в контейнері, у разі проведення попереднього документального контролю не повинна перевищувати чотири години.

Як зазначили учасники переговорів, зараз необхідно виробити основні принципи для проведення скоординованої роботи щодо розвитку залізнично-поромного сполучення. Для цього потрібно: залучити додаткову вантажну і клієнтську базу, сформувати конкурентоспроможну тарифну політику, усунути бар'єри, що перешкоджають успішному розвитку перевезень.

Для оперативного реагування країни домовилися регулярно здійснювати обмін статистичними даними щодо вантажів, що переміщуються в транзитному, експортному та імпортному режимі. Крім того, країни обмінюватимуться і тарифними умовами по маршруту прямування «Вікінга».

Нагадаємо, поїзд комбінованого транспорту «Вікінг» розпочав перевезення в 2003 році. Його маршрут проходить територіями України, Білорусії та Литви: він з’єднує порти Іллічівськ/Одеса на Чорному морі і Клайпеду на Балтійському морі.

Зараз завершуються всі необхідні процедури для приєднання до Угоди щодо розвитку перевезень вантажів в напрямі Балтійське море - Чорне море Грузії та Молдови.

 

 

 

 

версія для друку