українська російська англійська
КМДА відшкодувала залізниці майже 1 млн. грн. боргу за міську електричку
10.04.2012 | 09:56
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

В цьому році Київська міська адміністрація заплатила Південно-Західній залізниці 966 тис. грн. за обслуговування міських електропоїздів, що курсують по Київському залізничному кільцю. Загалом з початку руху міської електрички заборгованість КМДА лише за обслуговування міської електрички становить 34,5 млн. грн.

За даними Київпастранса, щомісяця послугами міської електрички користаються більш ніж 900 тис. киян і гостей столиці (36,5 тисяч щоденно). Але про прибутковість навіть такого популярного виду транспорту мови не йде.

Згідно з законодавством України залізниці надають пільговий проїзд соціально незахищеним верствам населення: ветеранам війни та праці, учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, пенсіонерам за віком, студентам та учням професійно-технічних навчальних закладів, дітям віком від 6 до 14 років та іншим (всього 26 категоріям громадян). Відповідно до статті 9 Закону України «Про залізничний транспорт» компенсації перевізнику за здійснення перевезень пільгових категорій громадян мають компенсуватися за рахунок державного або місцевого бюджетів.

За даними Укрзалізниці, протягом минулого року залізницями України в приміському сполученні було перевезено 54,4 млн. пасажирів пільгових категорій, збитки від перевезення яких повинні компенсуватися місцевими органами виконавчої влади. Доходи від приміських перевезень за підсумками 2011 р. склали 422,4 млн. грн., а витрати — 3,59 млрд. грн. Сума належної компенсації — 303,6 млн. грн. (у 2010 р. — 267,3 млн. грн.), але отримано було всього 142,8 млн. грн. (у 2010 р. — 117,1 млн. грн.), хоча наразі зношеність рухомого складу залізниць України складає по електропоїздам – 80,3%; дизель-поїздам – 93,1%. На теперішній час за межами призначеного виробниками нормативного терміну служби експлуатується 57,3% електропоїздів постійного та змінного струмів, 88,7% дизель-поїздів. В цілому стан наявного моторвагонного рухомого складу, основна кількість якого розроблялась і поставлялась на виробництво у 1960-1970 роках підійшов до критичної межі і має бути списаний.

За 3 місяці 2012 року надано послуг в приміському сполученні на суму 57,2 млн. грн., компенсовано облдержадміністраціями 30,2 млн. грн. або 52%. Заборгованість становить 27 млн. грн.

Укрзалізниця неодноразово підкреслювала, що питання оновлення та збільшення парку електропоїздів, задіяних у приміських перевезеннях, це перш за все – питання належного фінансування вже наданих послуг та вироблення оптимальних рішень щодо організації приміських перевезень.

версія для друку