українська російська англійська
Укрзалізниця веде відкритий діалог із вантажовідправниками щодо ефективної взаємодії
10.04.2012 | 11:43
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

9 квітня в Укрзалізниці відбулося засідання робочої групи з удосконалення організації вантажоперевезень залізничним транспортом України, відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України. До складу робочої групи, яку очолює заступник міністра інфраструктури Дмитро Демидович, увійшли керівники структурних підрозділів Укрзалізниці, представники Федерації роботодавців України, Федерації металургів України, Федерації залізничників України, провідних компаній гірничо-металургійного комплексу України та ін.

Головне завдання робочої групи - це системний міжгалузевий діалог і напрацювання спільних рішень з урахуванням інтересів і вантажовідправників, і залізничників.

„Нам необхідно визначити спільні шляхи, якими рухатися в забезпеченні перевезень вантажів. Потрібно напрацювати спільні рішення, які б дали перспективу розвитку залізничного транспорту. Через старіння і величезну зношеність парку вантажних вагонів без його негайного оновлення Укрзалізниця не в змозі забезпечити вантажоперевезення у повному обсязі”, - зазначив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак. Він повідомив, що упродовж 2012-2014 років закінчиться термін експлуатації 30 тис. вагонів, 50 % парку найзатребуванішого рухомого складу – піввагонів вже експлуатуються з подовженим терміном служби (26 тис. одиниць), а 6,5 тис. сьогодні знаходяться на обстеженні чи можливо їм продовжити нормативний термін. Однак подовження терміну експлуатації шляхом різних видів ремонту, модернізації коштує 60-70% вартості нового вагона.

Генеральний директор Укрзалізниці також пояснив необхідність зміни статусу піввагонів з „інвентарного” на „власний”. Він зазначив, що інвентарний парк країн СНД складали українські вагони та частково- білоруські, наш рухомий склад був спільною власністю країн СНД. Наразі за кордоном ще знаходяться 10 вантажних вагонів, які за 1,5 року ні разу не поверталися на Батьківщину. За зміною статусу піввагонів на власний рухомий склад став більш керованим і збільшився обіг вагонів, вони забезпечують потреби вітчизняної економіки.

 „Ми не вирішимо назрілих проблем у галузі, якщо не перейдемо до ринкових відносин. Якщо на вагони власності Укрзалізниці поширюватимуться низькі тарифи, в той час як на вагони інших власників – значно вищі, вантажовідправники шукатимуть, де дешевше. Різниця в тирифі і дефіцит вагонів породжуватиме корупцію на ринку вантажоперевезень, стимулюватиме залучення експедиторів-посередників, а не добросовісну конкуренцію. Якщо не закладати кошти на оновлення вантажного парку, в перспективі перевозити велику частину вантажів буде просто нічим. Ситуація у галузі катастрофічна – і ми цього не приховуємо”,  - наголосив Володимир Козак.

Генеральний директор Укрзалізниці також нагадав, що у галузі як і раніше, існує перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, і минулорічні збитки у 6 млрд гривень у цьому сегменті дорівнюють вартості 9 тис. піввагонів.

Заступник генерального директора Укрзалізниці Петро Науменко констатував, що перед державними підприємствами, на баланс яких передані піввагони, стоїть завдання закупити по 5 тис. нових. Але без доходів не лише виникають складнощі із придбанням нової техніки, а й з ремонтом існуючої.

За словами заступника міністра інфраструктури України Дмитра Демидовича, найбільш дієвий механізм, щоб приватні підприємства і залізничний транспорт працювали на рівних паритетних умовах, а до системи тарифоутворення застосовувалися закони економіки, які довели свою ефективність у  різних країнах світу.

За підсумками засідання робочої групи сформовані підгрупи для більш детального опрацювання обговорених пропозицій і напрацьованих спільних рішень. Зацікавлені сторони продовжують діалог для розробки взаємовигідного механізму, який дозволить розвиватися і підприємствам економіки, і не втратити вантажний парк Укрзалізниці.

 

 

 

 

версія для друку