українська російська англійська
МОНмолодьспорту: Готуємо дітей з особливими потребами до самостійного життя
17.05.2012 | 16:53
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

Нещодавно на базі Підкамінської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів для дітей зі зниженим слухом Бродівського району Львівської області проведено круглий стіл з метою обговорення напрацьованих навчально-методичних матеріалів науково-педагогічного експерименту «Науково-методичні засади організації професійного навчання дітей з вадами слуху в умовах навчально-виховного комплексу».

Організаторами обговорення стали департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти, Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України за участю головного управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації.

Важливим питанням, яке обговорювалося під час круглого столу, є спрямування роботи щодо посилення психолого-педагогічного компоненту процесу професійної соціалізації дітей-інвалідів.

Зокрема, наголошено, що зазначений експеримент зумовлений необхідністю подолання соціально-педагогічних проблем щодо підготовки до самостійного життя, соціалізації, інтеграції у суспільство випускників спеціальних навчальних закладів сільської місцевості.

Вирішенню цих питань сприяє рання особистісно орієнтована професійна орієнтація учнів, формування психологічної готовності їх до оволодіння певною професією, організація професійної підготовки учнів з особливими потребами (з урахуванням потреб регіону) у процесі здобуття повної загальної середньої освіти, що є вагомим чинником підвищення соціального статусу дітей-інвалідів та їх захищеності у суспільстві.

Представник Міністерства Галина Лабайчук підкреслила основні позитивні напрацювання під час експериментального дослідження: удосконалення матеріально-технічної бази школи, підвищення рівня загальноосвітньої та професійної підготовки, повноцінна реалізація творчих здібностей дітей-інвалідів з вадами слуху, включення їх у сучасні економічні та соціальні відносини, удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників Підкамінської спеціальної школи-інтернату.

Світлана Литовченко, науковий керівник експерименту, завідувач лабораторією сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, звернула увагу, що важливим результатом експериментальної діяльності є розроблення навчальних планів та програм професійно-технічної підготовки учнів (з урахуванням програм професійно-технічних навчальних закладів за спеціальностями «кравець-швачка верхнього одягу», «столяр-різьбяр по дереву»), відпрацьовано систему організації навчально-реабілітаційного процесу учнів з вадами слуху із запровадженням інноваційних технологій.

Окрім того, після круглого столу учнівський та педагогічний колективи презентували виставки-колекції виробів з дерева, розроблені власні моделі верхнього жіночого одягу.

Нагадаємо, що науково-педагогічне дослідження триватиме до 2014 року.

 

версія для друку