українська російська англійська
Обговорено вітчизняний та міжнародний досвід білінгвального навчання дітей з порушеннями слуху
21.05.2012 | 19:07
Прес-служба Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

За підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту 17 травня 2012 року Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України спільно з Українським товариством глухих (УТОГ) на базі Навчально-відновлювального центру УТОГ у м. Києві проведено Міжнародну науково-практичну конференцію «Білінгвальне навчання нечуючих: вітчизняний та міжнародний досвід».

У роботі заходу взяли участь науковці, методичні та практичні працівники, представники Українського товариства глухих, Об’єднання нечуючих педагогів, провідні вчені Канади (Університет Альберта) та інші зарубіжні колеги.

На конференції обговорювалися актуальні аспекти білінгвального навчання дітей з порушеннями слуху з урахуванням сучасного вітчизняного та зарубіжного досвіду.

Представник департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Неля Нагорна ознайомила учасників з напрямками діяльності Міністерства щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами та запровадження жестової мови як засобу спілкування та навчання.

На пленарному засіданні значна увага приділялася актуальним питанням щодо нормативного та науково-методичного забезпечення впровадження української жестової мови у навчальних закладах; розширення можливостей учнів з порушеннями слуху за умови застосування двомовного підходу; особливості організації навчально-виховного процесу для дітей з порушеннями слуху у закладах різного типу (спеціальних, інклюзивних тощо).

Найбільш важливим питанням є підготовка педагогів та перекладачів жестової мови, супровід батьків дітей з порушеннями слуху тощо.

Цікаві розробки спеціальних комп’ютерних програмних засобів для вивчення жестової мови презентував Юрій Крак, представник Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова.

Досвідом роботи із запровадження жестової мови поділились керівники Житомирської, Хмельницької, Львівської, Харківської, Кам’янської спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей з порушеннями слуху.

Водночас, зацікавленість викликав досвід зарубіжних колег з питання запровадження жестової мови.

Учасниками конференції відзначено високий науково-методичний рівень підготовки конференції.

За підсумками роботи конференції прийнято резолюцію з рекомендаціями щодо вирішення конкретних проблем, учасникам вручено сертифікати.

 

версія для друку