українська російська англійська
У центрі уваги транспортників та митників - контейнерні перевезення
01.06.2012 | 10:54
Прес-служба Міністерства інфраструктури

У Одеському морському торговельному порту під головуванням директора департаменту державної політики в галузі морського і річкового транспорту Мінінфраструктури Володимира Севрюкова відбулося чергове засідання Робочої групи з підготовки законопроекту про контейнерні перевезення. У засіданні взяли участь фахівці Мінінфраструктури, а також начальник Одеського порту Юрій Васьков, начальник Іллічівського порту Олександр Григорашенко, заступник начальника управління організації і технологій митного контролю в пунктах пропуску Державної митної служби України Олена Мошинська, перший заступник начальника Департаменту митних інформаційних технологій Олег Ніколайчук, начальник служби логістики та комерційної роботи Одеського порту В'ячеслав Вороний, екологи, представники великих експедиторських та агентських компаній.

У рамках зустрічі учасники обговорили положення підготовленого Робочою групою законопроекту про контейнерні перевезення, зокрема, у розрізі вже прийнятого нового Митного кодексу України. За результатами дискусії сторони дійшли компромісу – всі необхідні положення документу будуть доопрацьовані.

«Сьогоднішнє засідання примітне тим, що нам вдалося знайти компроміс. Зроблено перший крок. Як відомо, робота нашої групи з розробки законопроекту збіглася з обговоренням та прийняттям нового Митного кодексу, який через декілька днів набуде чинності», - сказав Володимир Севрюков. За його словами, всі зауваження до законопроекту вже враховані - тепер за справу візьмуться юристи – Державної митної служби, Мінінфраструктури, податкової служби та інших відомств. Їм належить з точки зору юриспруденції розглянути і прийняти кожен пункт законопроекту про контейнерні перевезення вже з урахуванням нового Митного кодексу. «З точки зору портовиків і перевізників ми бачимо багато позитивного в цьому законодавчому акті», – сказав він.

З багатьох питань, приміром, з перевалки трансшипменту, у транспортників і митників – єдина думка. На цих питаннях і потрібно сфокусуватися і закріпити це в Законі, вважає начальник Одеського порту Юрій Васьков. «До прийняття Закону про контейнерні перевезення  підштовхують реалії сьогоднішнього дня, тому відкладати з прийняттям Закону ніяк не можна. Шлях законопроекту, тим більше такого складного, досить тривалий. Однак його потрібно пройти. Наш законопроект необхідно адаптувати до Митного кодексу. Хотілося б, щоб цього року редакція законопроекту була подана до парламенту», – зауважив він.

У рамках зустрічі сторони домовилися, що статті законопроекту про контейнерні перевезеннях, які не вступають в протиріччя з Митним кодексом, слід прийняти. А ту частину Митного кодексу, яка, як вважає Юрій Васьков, вимагає доопрацювання, через якийсь час відкоригують. Вже у середині червня відбудеться наступна зустріч, в якій візьмуть участь не тільки транспортники, а й усі причетні до контейнерних перевезень міністерства і відомства. На ньому необхідно буде відпрацювати і знайти компромісні варіанти трактування конкретних статей і положень.

Нагадаємо, у вересні 2011 року під час проведення V Міжнародного Чорноморського контейнерного саміту Одеський порт виступив з ініціативою розробки законопроекту про контейнерні перевезення, яка була підтримана всіма учасниками заходу. Основна мета розробки такого документу –створення на законодавчому рівні чітких та єдиних правил для всіх учасників транспортного процесу, максимальне наближення їх до європейської практики, що сприятиме нарощенню вантажопотоку контейнерів в Україні.

Мінінфраструктури підтримало зазначену ініціативу та розпорядженням Віце-прем'єр-міністра України – Міністра інфраструктури Бориса Колесникова 12 жовтня 2011 року було створено робочу групу, до складу якої увійшли представники Міністерства, бізнесу, портів, перевізників. Робоча група відпрацювала проект Закону та він був наданий на погодження причетним міністерствам і відомствам: митній та прикордонній службам, податковій адміністрації, Мінприроди, МВС тощо, які надали свої зауваження та пропозиції до документу.

 

 

версія для друку