українська російська англійська
Укрзалізниця працює над сучасними системами захисту вантажів
25.06.2012 | 15:06
Прес-служба Державна адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця разом з Держпідприємством «Вінницятрансприлад» успішно випробували обладнання, що дозволяє оперативно стежити за станом навантажених вагонів та місцем їх перебування в дорозі. Під наглядом був самий звичайний вантаж – мука (відправник - ПрАТ «Вінниця-млин», фірма-отримувач у м.Хуст (Закарпатська обл.) В режимі реального часу спостерігачі знали, де знаходиться вагон і що з ним. Інформація про стан запірного пристрою і маршрут пересування автоматично надходила на комп'ютери.

«Ми не сумніваємося, що такі можливості захисту в процесі перевезення зацікавлять багатьох наших клієнтів, особливо працюючих з дорогими вантажами. Приміром, з України територією Росії до Казахстану відправляємо автомобільні шини, і, на жаль, крадіжки - не рідкість. Але де конкретно це відбувається, без своєчасного сигналу встановити неможливо. Вінницька розробка створена з урахуванням досягнень в області електроніки і супутникової навігації та суттєво доповнює класичні запірно-пломбувальні пристрої, що застосовуються на залізницях СНД», – зазначив головний інженер Головного комерційного управління Укрзалізниці Сергій Вялков.

За його словами такими ж розробками займалися фахівці в Росії і Литві. Але масового і навіть серійного їх виробництва немає. «Вінницятрансприлад» в цій справі може стати першопрохідцем. В цілому ж нова конструкція виглядає так: при закритті вагона електронна пломба навішується на звичайний запірно-пломбувальний пристрій і в разі руйнування, пошкодження або у відповідь на запит про цілісність подає сигнал. Так званий контролер знаходиться всередині вагона і забезпечує зв'язок з супутниковим навігатором або мобільним оператором по системам GPS і GSM. На відміну від ЗПУ, яке залишається разовим, контролерний пристрій багаторазовий: він діє на підзарядці і встигає подати сигнал, навіть якщо піддається руйнуванню.

Контролери виготовляються в кооперації з однією з київських фірм, яка відповідає за програмне забезпечення. На думку приладобудівників, тією ж системою, тільки перепрограмованою, можна обладнати не тільки вагони, а й локомотиви, щоб контролювати залишок палива, швидкість руху, час простоїв.

Запропонований захист від розкрадань – в дусі часу і прогресу. На думку головного інженера Головного комерційного управління Укрзалізниці Сергія Вялкова, це і є найцінніше у вінницькій розробці. «Зрозуміло, що поки це тільки дослідний зразок. Він напевно зазнає зміни і в габаритах, і в естетичному оформленні, – та й наука не стоїть на місці! А складнощів з порядком обороту цих пристроїв, в тому числі по країнах СНД, не буде, так як у нас з колегами – відпрацьовані схеми. Обертаються ж по всіх залізницях вагони, елементи кріплення вантажів. Про все можна домовитися, якщо клієнта це зацікавить. Решта – справа техніки», - підсумував С.Вялков.

версія для друку