українська російська англійська
"Перша ластівка" співпраці України та Європи щодо модернізації вітчизняної ГТС
02.07.2012 | 14:30
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Прем’єр-міністр України Микола Азаров сьогодні в Києві прийняв депутата парламенту Німеччини Карла Георга Вельмана та представників компанії Ferrostaal.

Управляючий директор компанії Ferrostaal Марк Нойман, який увійшов до складу делегації, розповів про проведену роботу в рамках реалізації спільного з НАК «Нафтогаз України» пілотного проекту з модернізації української газотранспортної системи.

Такий проект є першою ластівкою співпраці України з європейськими партнерами щодо модернізації нашої ГТС. Він передбачає глибоку модернізацію компресорної станції «Бар», що за відносно невеликі кошти дозволить суттєво збільшити обсяги прокачки та ефективність використання енергоресурсів.

Так, Марк Нойманн повідомив, що компанія Ferrostaal працює за багатьма напрямками, зокрема, що стосується сталі, нафтогазової галузі, добрив, а також є системним інтегратором зі зв’язків з іншими німецькими виробниками.

Представники компанії Ferrostaal звернули увагу на те, що впродовж року вони вивчали технічні параметри української ГТС. Вони переконані, що глибинна модернізація української ГТС, яка за оцінками як вітчизняних, так і європейських фахівців коштує близько 5,3 млрд. доларів, окупиться раніше, ніж може бути введений в експлуатацію «Південний потік».

У свою чергу Прем’єр-міністр України Микола Азаров зазначив, що альтернативи модернізації української газотранспортної системи насправді не існує. «Модернізація української ГТС – це найбільш дешевий та надійний спосіб забезпечити безперебійну поставку енергоресурсів до Європи», - зазначив Глава українського Уряду. Він підкреслив, що особливої актуальності це питання має з огляду на сильні морози, які наші країни пережити минулої зими. «Аномальні морози показали, що ні «Північний потік», на «Південний потік» не мають і у найближчому майбутньому не матимуть надійних газосховищ, які могли би бути задіяні в період аномально низької температури повітря», - наголосив Микола Азаров.

«Тому альтернативи модернізації української ГТС немає. Тому що ні «Північний потік», на «Південний потік» не знімають ризиків, які викликані аномально низькими температурами», - заявив Прем’єр-міністр. За його словами, щоб реалізувати проект з модернізації української ГТС, необхідно створити консорціум за участю України, Росії та Європейського Союзу, але у цьому повинні бути зацікавлені всі три сторони.

Микола Азаров привітав початок реалізації пілотного проекту, який передбачає модернізацію компресорної станції «Бар». При цьому він заявив, що всі промисловці Німеччини можуть твердо розраховувати на підтримку зі сторони Уряду України тих проектів, які спрямовані на модернізацію економіки. «Я вітаю реалізацію таких проектів та розширенні співробітництва з Німеччиною особливо в питаннях модернізації нашої ГТС, енергозбереження, збільшення видобутку власного газу тощо. Тому промислові кола Німеччини можуть твердо розраховувати на підтримку Уряду України проектів, які пов’язані з розвитком нашої країни», - зазначив Микола Азаров.

Очікується, що представники компанії Ferrostaal та НАК «Нафтогаз Україна» сьогодні підпишуть Меморандум про взаєморозуміння щодо пілотного проекту модернізації компресорної станції «Бар». Намір фінансувати цей проект підтвердив Дойче Банк.

 

версія для друку