українська російська англійська
Україна та ЄС приводять у відповідність системи сертифікації і регулювання безпеки польотів
03.07.2012 | 11:47
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Переговорний процес між Україною та ЄС стосовно укладення Угоди про Спільний авіаційний простір буде продовжено: робота буде спрямована на розбудову довіри між системами сертифікації авіаційної техніки, які існують в Україні та ЄС.

Суть Угоди про Спільний авіаційний простір – це повна лібералізація ринку авіаперевезень між Україною та ЄС і, відповідно, відкриття взаємного доступу на ринок. Нині ключове у контексті поступового відкриття доступу на ринок авіаперевезень питання – допуск без експлуатаційних обмежень частини парку сертифікованих в Україні повітряних суден української реєстрації (розробки України та СРСР) на ринок у рамках САП.

Згідно з позицією ЄК - з дати повного введення в дію в Україні вимог Регламенту ЄС № 216/2008і для отримання права українськими авіаперевізниками на перевезення пасажирів, вантажу та пошти між двома послідовними пунктами в межах Євросоюзу, з українського Державного реєстру цивільних повітряних суден мають бути виведені усі несертифіковані Європейським Агентством з безпеки польотів (EASA) повітряні судна, а Україна має передати повноваження з сертифікації авіаційної техніки (АТ) до EASA, втратити право держави-реєстрації та використання таких повітряних суден на комерційній основі.

Водночас у контексті вимог Конвенції про міжнародну цивільну авіацію Україна як держава-розробник та держава-виробник авіаційної техніки щодо не сертифікованих EASA повітряних суден залишатиметься відповідальною перед світовою авіаційною спільнотою за підтримання льотної придатності десятків тисяч повітряних суден та їх компонентів згідно своїх індивідуальних міжнародно-правових зобов’язань та відповідальності.

Для уникнення негативних наслідків цієї ситуації проведено низку заходів із стороною ЄС у рамках підготовки до 6-го раунду переговорів. Зокрема,вони сприяли опрацюванню «Імплементаційних процедур для схвалення конструкції повітряних суден, двигунів, та повітряних гвинтів з України та з ЄС» до двосторонніх Робочих домовленостей між Державіаслужбою України та EASA від 9 грудня 2009 р, що дозволятиме запровадити механізм спільної сертифікації Державіаслужбою України та EASA нових типів авіаційних виробів, які експортуватимуться з України до ЄС і навпаки.

Відтак наступний офіційний раунд переговорів буде присвячений розробці Меморандуму про взаєморозуміння для підвищення рівня довіри сторін задля досягнення відповідності між системами сертифікації авіатехніки в Україні та ЄС. Такий Меморандум може стати окремою двосторонньою домовленістю у форматі Державіаслужба України – EASA та увя'зати майбутню Угоду про САП з потенційною можливою окремою двосторонньою угодою з безпеки польотів (BASA) між Україною та ЄС.

За умови укладання Меморандуму з боку ЄС від України не вимагатиметься повне застосування положень Регламенту ЄС № 216/2008 у рамках САП, не відбуватиметься передача частини повноважень України як держави-розробника, - виробника, - реєстрації авіаційної техніки до EASA в частині сертифікації авіатехніки, не вимагатиметься виведення з державного реєстру цивільних повітряних суден розробки України та СРСР, забезпечуватиметься захист інтересів національної авіапромисловості.

Тож подальший переговорний процес базуватиметься на побудові Спільного авіапростору з ЄС з урахуванням збереження в Україні національної системи сертифікації авіаційної техніки, хоча технічні авіаційні вимоги поступово будуть гармонізовані з європейськими.

Орієнтовно до кінця липня буде визначено дату наступних переговорів.

Довідково. Переговорний процес між Україною та ЄС стосовно укладення Угоди про Спільний авіаційний простір (Угода про САП) розпочато у грудні 2007 року на виконання Указу Президента України від 19 жовтня 2007 року № 981.

Нині проведено п’ять раундів переговорів щодо укладення Угоди про САП, за результатами яких досягнуто значного прогресу у погодженні основної частини проекту Угоди про САП. Предметом подальших переговорів залишаються питання щодо перехідних періодів для створення САП, які передбачатимуть поступове взаємне відкриття доступу на ринок авіаперевезень в залежності від початку безпосереднього застосування норм і положень відповідних актів авіаційного законодавства ЄС в Україні з метою формування Спільного авіаційного простору.

 

версія для друку