українська російська англійська
Сформовано держзамовлення на підготовку фахівців за рівнем молодшого спеціаліста у ПТНЗ
05.07.2012 | 19:27
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

Уперше сформовано держзамовлення на підготовку фахівців за рівнем молодшого спеціаліста у ПТНЗ. Про це сьогодні повідомив Міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник під час засідання міжвідомчої робочої групи з питань розроблення та впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти.

За словами Міністра, у 2012 році на денну форму навчання державне замовлення за рівнем молодшого спеціаліста для професійно-технічних навчальних закладів складає 4 тис. 600 осіб.

У засіданні взяли участь представники міністерств та відомств, а також директор департаменту з розвитку трудового потенціалу та корпоративної соціальної відповідальності Федерації роботодавців України Родіон Колишко, Генеральний директор Федерації металургів України Сергій Притаманов, експерт Аналітичного центру «БЕСТ» Клавдія Максименко та інші.

Міжвідомча робоча група створена постановою КМУ наприкінці 2011 року і працює на виконання Національного плану дій Президента України щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки.

Дмитро Табачник зазначив, що характерною рисою розвитку сучасного суспільства в умовах сьогодення стає його залежність від освітньо-кваліфікаційного та професійного рівня трудового потенціалу. «Формування трудового потенціалу, який би відповідав не тільки сучасним вимогам роботодавців, а й міжнародним стандартам, є стратегічним завданням нашої держави і безпосередньо галузі освіти», - підкреслив Міністр.

Результатом цьогорічних досліджень міжнародних експертів визначено перелік найбільш затребуваних професій у світі. За словами Дмитра Табачника, його очолили кваліфіковані робітники, після них – інженери та представники торгівельних компаній. «Також у цьому переліку техніки, водії, IТ-персонал, бухгалтери, кухарі та інші.  Федерація роботодавців України, у свою чергу, також визначила перелік 10-ти найдефіцитніших професій для підприємств України. Це – інженери-технологи, конструктори, агрономи, агроінженери, апаратники, механіки, токарі, оператори промислового обладнання, слюсарі, електрогазозварники», - зазначив Міністр.

Це враховано МОНмолодьспортом при розподілі державного замовлення на 2012 рік.

«Обсяги державного замовлення у сфері професійно-технічної освіти формуються за відповідними замовленнями роботодавців і ми розраховуємо, що угоди між навчальними закладами, підприємствами, організаціями і установами, які є замовниками робітничих кадрів відповідатимуть визначеному Федерацією роботодавців рейтингу потреб професій», - сказав Дмитро Табачник.

Крім того, Міністр повідомив, що загальний обсяг фінансування професійно-технічних навчальних закладів з державного бюджету збільшено на 15%, що сприятиме подальшому розвитку професійно-технічної освіти України.

«Враховуючи, що однією з найбільш серйозних проблем нинішньої професійно-технічної освіти є серйозна невдоволеність частини роботодавців якістю професійної підготовки робітничих кадрів, гостро постає питання налагодження та зміцнення ефективного діалогу сфери праці та освітньої сфери. І хоча ця якість має численні складові, однією з найважливіших – є зміст професійно-технічного навчання і критерії оцінювання його результатів. Їх потрібно зробити максимально зрозумілими та зорієнтованими на потреби роботодавців. Саме тому, у нових освітніх стандартах буде закладена ідеологія, яка буде спрямована на головне стратегічне завдання – одержання результатів навчання. Ми всі добре усвідомлюємо, що роботодавці зацікавлені приймати на роботу кваліфіковані кадри, які здатні якісно виконувати свої обов’язки відразу після завершення навчання. А тому, координація дій між центральними органами виконавчої влади, роботодавцями, замовниками підготовки кадрів, іншими соціальними партнерами, з питань розроблення та впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти, забезпечення відповідності змісту професійної освіти сучасним вимогам економіки – є сьогодні одним з основних наших сьогоднішніх завдань», - наголосив Дмитро Табачник.

Міністр виокремив основні напрямки роботи міжвідомчої групи:

опрацювання та внесення до Кабінету Міністрів України  пропозицій та рекомендацій щодо реформування і вдосконалення змісту освіти з метою її відповідності сучасному розвитку економіки;

участь у  підготовці  та попередньому погоджені проектів  нормативно-правових актів з питань розроблення та впровадження сучасних стандартів професійної освіти;

підготовка пропозицій  щодо  концептуальних та методологічних основ створення сучасних державних стандартів з конкретних професій;

узагальнення пропозицій щодо пріоритетних напрямів розроблення державних стандартів з конкретних професій;

розроблення пропозицій та подання їх до   відповідних центральних органів виконавчої влади або  професійних  об'єднань.

Також під час засідання щодо стану реалізації напрямків діяльності міжвідомчої робочої групи доповів директор департаменту професійно-технічної освіти МОНмолодсьпорту В’ячеслав Супрун; начальник відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту Віктор Паржницький поінформував про організаційно-методичні засади розроблення стандартів професійно-технічної освіти; директор  Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України Валентина Радкевич ознайомила присутніх з компетентнісним підходом до створення стандартів професійно-технічної освіти нового покоління; щодо механізму розроблення стандартів професійно-технічної освіти на прикладі професійного стандарту за професією «Підручний сталевара» доповів керівник Центру сучасних професій і технологій навчання Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України Юрій Кравець.

Крім того, під час засідання Дмитро Табачник підписав два накази про впровадження 13 нових державних стандартів у професійно-технічній освіті, які погоджені з Міністерством внутрішніх справ, Міністерством інфраструктури, Міністерством соціальної політики, Державною автомобільною інспекцією, Центром безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем, а також з освітянами.

Як зазначив Міністр, вони враховують модульний характер підготовки тих, хто здобуває професійну освіту, що скорочує терміни підготовки. Ці тринадцять стандартів розраховані на підготовку з робітничих професій «Водій мототранспортних засобів категорій «А1», «А», «В1» та «Водій автотранспортних засобів категорій «В», «ВЕ», «С1», «С1Е», «С», «СЕ», «Д1», «Д1Е», «Д», «ДЕ».

 

 

версія для друку