українська російська англійська
Італійці зацікавились інфраструктурними проектами України
12.07.2012 | 14:15
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Італійські представники бізнесу зацікавились інфраструктурними проектами, що реалізовуються в Україні. Під час організованої італійською стороною конференції «Україна та Італія: будуємо разом» («Italy & Ukraine: Building together»), яка відбулася 11 липня у Києві, заступник Міністра інфраструктури – керівник апарату Володимир Корнієнко та керівники департаментів Міністерства інфраструктури представили закордонним фахівцям пріоритетні проекти розвитку транспортної галузі України, до яких у разі проходження усіх необхідних процедур (конкурсів) можуть долучитись й іноземні компанії.

За словами Володимира Корнієнка, базовою галуззю економіки України, а відтак найважливішим елементом транспортної системи є залізничний транспорт. Саме на залізницю припадає 82,1% вантажообігу й 54,5% пасажирообігу всередині країни, а за обсягами вантажних перевезень залізниці України займають 4 місце на Євроазіатському континенті, поступаючись лише залізницям Китаю, Росії та Індії. Тож серед визначених Мінінфраструктури відповідно до розпорядження українського Уряду до першочергових перспективних проектів віднесено: подальшу електрифікацію залізниць,  впровадження швидкісного руху, а також  будівництво нових автошляхів, розвиток морських торговельних портів – Одеського та «Південного».

Наразі на стадії реалізації перебуває проект будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю – ще однієї ланки запровадження швидкісного залізничного руху в Україні. Спорудження тунелю дозволить ліквідувати аварійно небезпечне «вузьке місце» у напрямку міжнародного транспортного коридору № 5, а відтак буде підвищено не лише рівень безпеки залізничних перевезень, а й збільшено пропускну спроможність на напрямку, скорочено час прямування поїздів тощо.

Продовження електрифікації та модернізації залізничних маршрутів, зокрема таких як Долинська-Миколаїв-Колосівка та Волноваха-Камиш-Зоря-Запоріжжя, дозволить Укрзалізниці здійснювати додаткові перевезення вантажів, зменшити час прямування поїздів та суттєво скоротити експлуатаційні витрати.

Ще один проект, над яким вже працює Мінінфраструктури – покращення транспортно-експлуатаційного стану автодоріг на підходах до Києва, що дасть змогу привести автошляхи столичного напрямку до європейських стандартів. А от проектом будівництва автомобільної дороги Львів-Краковець передбачено розвиток ділянки міжнародного маршруту транспортного коридору №3 Берлін/Дрезден – Вроцлав – Львів – Київ на території Львівської області. Крім того, нова дорога забезпечить якісне транспортне сполучення України з Польщею через новий пункт пропуску державного кордону «Краковець-Корчова» з пропускною спроможністю 5 тисяч автомобілів на добу.

Триває в Україні робота з розвитку основних портів. Зокрема,  Карантинного молу у ДП «Одеський морський торговельний порт». Цим проектом передбачено будівництво нового контейнерного терміналу потужністю 600 тис. TEU, що забезпечить прийом сучасних суден-контейнеровозів місткістю понад 5000 TEU, довжиною 350 м та осадкою 14,5 м.

На стадії підготовки перебуває проект зі створення глибоководного порту держпідприємства Морський торговельний порт «Південний». Будівництво порту дозволить приймати й обробляти великотоннажні судна дедвейтом понад 150 тис. тонн з осадкою до 19 м. Новий порт стане найглибоководнішим у північно-західній частині Чорного моря з подальшою можливістю організації порта-хаба.

Як відзначив Володимир Корнієнко, усі зазначені проекти реалізовуватимуться за кошти державного та місцевого бюджетів, власних коштів підприємств, за рахунок кредитів міжнародних та не міжнародних фінансових  організацій, а також приватних інвесторів, тож Мініфраструктури відкрите до співпраці зі всіма інвесторами, у тому числі з Італійськими. 

Довідково

Транспортний комплекс України це:

- 169,5 тис. км автодоріг з твердим покриттям (в автомобільній галузі працює 123 тис. осіб, щільність автошляхів складає 273 км на 1 тис. м2 території країни);

- 21,7 тис. км залізниці (працює 480 тис. осіб, щільність залізниць на 1 тис. м2 території країни складає 36 км);

- 2,3 тис. км річкових судноплавних шляхів сполучення, їх щільність на 1 тис.м2 території країни складає 4 км;

- 18 морських та 10 річкових портів;

- 30 аеропортів;

- вартість основних виробничих фондів транспортного комплекса складає 35 % від загальних фондів України;

- частка транспортних витрат у вартості продукції, що перевозиться, складає  15-20 %.

Щороку підприємствами транспорту перевозиться близько 1,5 млрд. т вантажів та 7 млрд. пасажирів.

 

версія для друку