українська російська англійська
Програма реформи "Укрзалізниці" не передбачає приватизації
19.07.2012 | 11:34
Прес-служба Укрзалізниці

Програма реформи "Укразалізниці", яка розрахована на 7 років, не передбачає приватизації підприємства . "Якщо уважно прочитати закон, то там чітко і ясно все написано, що інфраструктура навіть не передається до статутного фонду цього новоствореного акціонерного товариства, а тільки на правах відання, та 100% акцій цього товариства буде знаходитися в руках держави. Тому ні про яку приватизацію не йдеться", - заявив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак під час брифінгу в Кабінеті Міністрів України.

Сьогодні Державна адміністрація залізничного транспорту України "Укрзалізниця" завершує роботу над підготовкою проекту постанови Уряду про створення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування з урахуванням зауважень міністерств і відомств. "Реформа йде згідно з графіком. Підготовлена постанова Кабміну про створення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту. Ми отримали зауваження від усіх міністерств і відомств, ми над ними працюємо, і незабаром її буде знову розіслано до міністерств і відомств для узгодження і винесення на Кабмін", - сказав генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак.

Теоретично питання приватизації тих чи інших об’єктів – виключна компетенція національних урядів, парламенту та Президента.  "Питання приватизації: приватизовувати можна, якщо буде рішення уряду, воля Верховної Ради, внесення відповідних змін до закону, які будуть підписані Президентом. Не компанія (ПАТ залізничного транспорту загального користування), а Верховна Рада, Уряд та Президент прийматимуть  рішення". Однак, в умовах України таке навряд чи можливо. "Я вважаю, що у нас поки так питання не стоїть і в найближчому майбутньому стояти не буде", - сказав гендиректор " Укрзалізниці".

  Гендиректор "Укрзалізниці" також звернув увагу на те, що у компанії є чотиритисячний колектив, який разом з профспілками і роботодавцями відстежує кожен крок з реформування.

Володимир Козак також зазначив, що практично всі сусіди України, як з східної, так і з західного боку, вже реформували свої залізничні адміністрації. Він підкреслив, що, спираючись на досвід сусідів, "ми ставимо собі завдання реформування закінчити за сім років".

 

Довідка: Планується, що реформування залізничного транспорту України відбуватиметься в три етапи. На першому етапі (2012-2013 роки) буде створена єдина державна акціонерна компанія і будуть розподілені функції між нею і державою. На другому етапі (2013-2015 років) будуть утворені вертикально інтегровані виробничо-технологічні системи залізничного транспорту, структуровані за видами діяльності. На третьому етапі (2016-2019 років) буде ліквідовано перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних і утворено господарське товариство у сфері пасажирських перевезень.

 

версія для друку