українська російська англійська
За 6 місяців відремонтовано 9369 піввагонів
20.07.2012 | 11:06
Прес-служба Укрзалізниці

У першому  півріччі державні підприємства, на баланс яких передані піввагони Укрзалізниці, плановими видами ремонту  (деповським та капітальним) відремонтували 9369 піввагонів.

Так ДП «Дарницький вагоноремонтний завод» за 6 місяців поточного року відремонтував 5156 піввагонів,  ДП «Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів» («Укрспецвагон») – 4213 піввагонів.

Доводиться констатувати збільшення кількості пошкодження вагонів через недбайливе ставлення вантажовідправників та порушення технологій вивантаження, що завдає значних матеріальних збитків та вилучає вагони з обігу. Зокрема, за 6 місяців поточного року лише на Придніпровській залізниці виявили 608 пошкоджених вантажних вагонів на суму 2 млн. 652, 6 тис. грн (за аналогічний період 2011 року ці показники склали 553 вагони на суму 1 млн. 173, 4 тис. грн). Найбільшу кількість пошкоджених вагонів (599, або 99%) виявлено на промислових підприємствах та у портах. У портах за цей період зазнали пошкоджень 66 вагонів на суму 42, 6 тис. грн. Так, у Керченському морському торговельному порту пошкодили 34 вагони, Бердянському – 18 вагонів,  Феодосійському та Севастопольському - відповідно 12 та 2 вагонів. Наразі  винуватці пошкодження вагонів відшкодували залізниці 2,34 млн. грн.

З метою збереження парку піввагонів і захисту від його надмірного використання за кордоном, піввагонам змінено статус з інвентарного на «власний». Два основних вагоноремонтних заводи підприємства відповідальні за якість та необхідні обсяги ремонтів. Укрзалізниця визначила для них базові ремонтні депо, які знаходяться в регіонах масового навантаження на Донецькій та Придніпровській залізницях.

Завдяки передачі на баланс державних підприємств вантажного рухомого складу вдалося сконцентрувати ремонтні бази та зберегти кадри. Раніше спеціалізованих депо для ремонту окремих типів вагонів не було. Зміна підходу до організації здійснення ремонтів вантажного рухомого складу спрямована на те, щоб сконцентрувати фінансовий та кадровий ресурс, посилити контроль за якістю ремонтів та покращити матеріально-технічний стан ремонтних баз. «Така концентрація піввагонів, замість їх розпорошеності по окремих депо усіх залізниць України, дозволяє краще відстежувати потребу в обладнанні і матеріалах для виконання ремонтів, а в перспективі ми могли б виготовляти і необхідні запчастини», - зазначив начальник служби експлуатації ДП  «Укрспецвагон» Олександр Гуляєв.

Через старіння парку піввагонів більшість їх потребують не лише заміни ходових частин, а й люків та кузовів. Ремонт одного піввагона в умовах депо в середньому обходиться в  47-53 тис. грн – це 1/8 вартості нового.

версія для друку