українська російська англійська
У 2012 році залізничники реконструюють 12 вокзалів
04.09.2012 | 10:03
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця з року в рік приділяє значну увагу питанням утримання вокзалів, пасажирських будівель та зупиночних платформ в належному технічному та естетичному стані, їх ремонту, реконструкції та технічному переоснащенню. Так, щорічно ремонтно-будівельними підрозділами залізниць виконуються ремонтні роботи в середньому на понад 200 станціях. При цьому  роботи виконуються не тільки на пасажирських, а й на інших станційних будівлях, пасажирських платформах, зупиночних пунктах, перонах, проводиться благоустрій прилеглих територій.

У минулому 2011 році на ремонт і реконструкцію будівель та споруд пасажирського господарства залізницями використано понад 123 млн. грн. власних коштів. Проводилась реконструкція 6 вокзалів та 8 вокзальних комплексів.

У поточному 2012 році проводиться  реконструкція 6 вокзалів і 6 вокзальних комплексів на загальну суму 73,4 млн. грн. Більшість об’єктів, розміщених на шляху швидкісних поїздів, що зв’язували міста України, де проходив чемпіонат Європи з футболу, було завершено до початку чемпіонату, на іншихроботи закінчаться до кінця року.

Не секрет, що багато з вокзалів та станцій мають історичну та архітектурну цінність, у тому числі і раніше реконструйовані вокзальні комплекси в Краснограді, Сахновщині, Селещині, Кегичівці, Орількуусі вони зберегли свої історично-архітектурні «родзинки».

2012 став роком оновлення для вокзальних комплексів станцій Донецьк, Красноград, Київ-Пасажирський, Мостинська-2; вокзалів на станціях Козятин, Жмеринка, ст. Коростень, Львів, Луцьк, Макіївка-Пасажирська, Харків-Балашовський, ведеться реконструкція вокзалу одного з найстаріших українських курортів міста Слов’янська.

Найбільш масштабні роботи було виконано на Донецькому вокзальному комплексі, який після реконструкції може обслуговувати понад 35 000 пасажирів за добу. Оновлений комплекс включає в себе: транзитний і приміський вокзали, великий та малий конкорси (переходи над коліями), два торговельні комплекси, пункт зупинок для автобусів, а також основну будівлю існуючого вокзалу, яка повністю відреставрована. У цілому місткість вокзалу зросла з 700 до 2250 місць.

Отримав нове життя відомий і один з найкрасивіших вокзалів Південної залізниці Харків-Балашовський, в ході всіх цих перетворень збережений неповторний архітектурний вигляд вокзалу. Зокрема, відреставрований світловий ліхтароригінальна споруда, що вінчає покрівлю будівлі вокзалу і забезпечує максимальне наповнення просторого залу природним світлом.

Повним ходом ведеться реконструкція вокзального комплексу станції Слов'янськ. На сьогодні на цьому об'єкті в дві зміни працює понад 300 будівельників-залізничників. Від «старої» будівлі вокзалу залишаться тільки стіни, все застаріле технічне обладнання буде повністю замінено на сучасневід систем опалення, освітлення, кондиціонування, до дверей і вікон. При реконструкції використовуватимуться найсучасніші технології, крім того, будівельниками буде збережено історичні елементи фасаду будівлі. На час реконструкції для пасажирів обладнані тимчасові каси і місця очікування. Завершення усіх робіт заплановано до кінця жовтня цього року. Реконструкція проводиться за рахунок коштів залізниці. Пропускна спроможність вокзалу Слов'янськ зросте до 10200 осіб на добу.

Укрзалізниця  сумлінно реалізує комплекс заходів на виконання Указу Президента України «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями» та продовжує створювати умови для безперешкодного доступу інвалідів до об’єктів залізничної інфраструктури. При виконанні будівельних та ремонтних робіт на об’єктах залізниць враховуються усі вимоги будівельних норм і стандартів щодо потреб людей з обмеженими фізичними можливостями.

Реконструкції вокзалів, як і підготовка до Євро-2012, проводилася виключно за рахунок власних коштів залізниці, без залучення бюджетних коштів.

версія для друку