українська російська англійська
Для перетворення аеропорту "Бориспіль" у міжнародний хаб залучать приватного інвестора
27.09.2012 | 09:44
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ІНФРАСТРУКТУРИ

Міжнародний аеропорт «Бориспіль» буде трансформовано у міжнародний хаб:  для цього планується залучити професійного експлуатанта з міжнародним досвідом роботи.

На переконання фахівців, майбутній розвиток аеропорту можливий виключно за умови трансформації його в повноцінний хаб-вузол. Ця стратегія співпадає з баченням базових авіакомпаній, які вже почали нарощувати трансферні пасажиропотоки.

У першу чергу мова йде про розширення термінального комплексу «D», добудову трансферної зони та термінальної частини з обслуговування внутрішніх рейсів. Така добудова, за попередніми оцінками, передбачає капітальні вкладення у розмірі 1 000 млн. грн. З урахуванням того, що підприємство нині не має достатнього обсягу власних коштів та зважаючи на обсяги боргового навантаження найбільш реальним варіантом є залучення професійного приватного інвестора.

Міністерство інфраструктури України, проаналізувавши міжнародну практику залучення приватних інвестицій для розвитку інфраструктури авіаційного транспорту, а також можливі механізми, що передбачені чинним законодавством України, дійшло висновку, що найприйнятнішою моделлю залучення приватних інвестицій для розвитку аеропорту «Бориспіль» є концесія. Для того, щоб реалізувати залучення інвестора на цих умовах Кабінет Міністрів України 26 вересня прийняв Постанову «Про внесення змін до Переліку об’єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію» - згідно з нею аеропорт включено до Переліку об’єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію.

Концесія дозволить забезпечити необхідний довгостроковий приватний капітал для фінансування розвитку аеропорту, залучити експлуатантів міжнародного рівня і, відповідно, забезпечити створення міжнародного хабу на базі міжнародного аеропорту «Бориспіль».

При цьому Мінінфраструктури вбачає за доцільне передачу в концесію цілісного майнового комплексу (ЦМК) аеропорту, а не окремо визначеного майна – це дозволить не лише комерційно експлуатувати новозбудований термінал, а здійснювати комплексний розвиток всього аеропорту. Крім того, майбутній концесіонер має отримати український сертифікат експлуатанта аеропорту.

Передбачається, що концесіонер спрямує у розвиток об’єкта інфраструктури в найближчі два роки не менше 2,3 млрд. грн. При цьому (оскільки договори концесії укладаються на термін не менше 10 років)  очікується, що лише за перші 10 років бюджет отримає не менше 1,5 млрд. грн. концесійних платежів. Важливо й те, що виплати по зовнішніх вже існуючих запозиченнях у розмірі 4 800 млн. грн. аеропорту будуть здійснюватися майбутнім концесіонером.

Після закінчення проекту всі збудовані в межах концесії нові об’єкти інфраструктури залишаться в розпорядженні держави.

Концесіонера-експлуатанта з досвідом управління міжнародного рівня буде обрано на конкурентних засадах. Умови концесійного конкурсу відповідно до постанови розроблятиме Міністерство інфраструктури України. У самому  концесійному договорі, зокрема, буде передбачено зобов'язання концесіонера щодо внесення додаткових інвестицій та забезпечення погашення вже існуючих боргових зобов’язань ДП МА «Бориспіль». Серед інших обов’язкових умов - забезпечення безпеки польотів, підвищення рівня наземного обслуговування, належного надання послуг у сфері авіаційного транспорту. Крім того, в договорі будуть закріплені і соціальні аспекти: концесіонер буде підвищувати рівень продуктивності праці трудового колективу, зайнятості та збереження існуючих на момент укладання концесійного договору соціальних гарантій.

Ці принципові положення будуть витримані умовами конкурсу з залучення інвестора: потенційні концесіонери-експлуатанти повинні будуть мати доведений міжнародний досвід управління, високі стандарти менеджменту та соціальної відповідальності тощо. Крім цього, добудова термінального комплексу «D» і подальший перспективний розвиток об’єкта концесії має здійснюватися на базі збалансованої концепції розвитку, що має бути розроблена і представлена концесіонерами при розробці та поданні пропозицій.

Рішення про надання концесії прийматиметься лише за результатами проведення концесійного конкурсу Кабінетом Міністрів України.

 

версія для друку