українська російська англійська
Мінінфраструктури опрацьовує світовий досвід залучення приватних інвестицій у порти
04.10.2012 | 16:57
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Мінінфраструктури продовжує працювати над забезпеченням сприятливого інвестиційного клімату у морській галузі України. З метою обговорення актуальних питань впровадження ефективних механізмів залучення приватних інвесторів до роботи в українських портах фахівці відомства прийняли участь у засіданні Експертного центру з питань розвитку державно-приватного партнерства, що відбулось 3 жовтня 2012 року у приміщенні Американської торговельної палати в Україні. Серед учасників заходу – спеціалісти Американської торговельної палати в Україні, провідні експерти ринку, представники юридичних та консалтингових компаній, міжнародних організацій, а також інвесторів – як потенційних, так і тих, що вже працюють у галузі.

У рамках заходу учасникам було презентовано міжнародний досвід державно-приватного партнерства у провідних світових портах. Згідно з проведеним аналізом найбільш розповсюдженою та ефективною формою взаємодії державного та приватного секторів у світовій морській практиці є саме укладення концесійних договорів. У світі досвід концесії використовують уже давно і він демонструє добрі результати – у Росії, Грузії, Латвії, Молдові, Бельгії тощо.

В українських портах також вже не один рік поспіль реалізуються проекти, які можна віднести до державно-приватного партнерства. Як приклад заступник Міністра інфраструктури Дмитро Демидович привів присутнім Одеський морський торговельний порт. За його словами, наразі у порту працює близько 15 операторів, які реалізують власні проекти. «Варто також згадати спільний проект порту з німецьким інвестором щодо будівництва контейнерного терміналу на Карантинному молу. Не менш перспективним є проект з перевалки зерна, що наразі успішно реалізується державним підприємством та компанією-інвестором Cargill», – відзначив Дмитро Демидович.

Водночас, за його словами, наявні в Україні форми державно-приватного партнерства (такі як оренда, укладення інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність) не дозволяють інвесторам планувати свою діяльність у портах на довгострокову перспективу: за відсутності стовідсоткових гарантій захисту вкладених інвестицій, приватний бізнес не завжди наважується реалізовувати в Україні масштабні та довгострокові проекти. «Саме тому, враховуючи світовий досвід та особливості української портової галузі концесія є найбільш оптимальним шляхом для залучення інвестицій», – наголосив заступник Міністра.

Переваги такої форми співпраці очевидні: це прозорість залучення коштів, ефективність управління, правовий захист інвестицій, цільовий розвиток об'єктів портової інфраструктури, а також гарантії виконання зобов'язань всіма учасниками концесійних договорів. І, що найголовніше, при  співпраці на умовах концесії власність портів залишається за державою.

 

 

версія для друку