українська російська англійська
Багатофункціональний вертоліт Мі-8МСБ сертифікований для серійного виробництва
19.10.2012 | 17:30
Прес-служба Міністерства оборони

Завершилися заключні сертифікаційні випробування вертольоту Мі-8МСБ. Гвинтокрила машина успішно пройшла сертифікацію для серійного виробництва. Про це повідомив під час робочої наради у Феодосії директор Державного науково-випробувального центру Збройних Сил України генерал-майор Юрій Тішков.

Випробування проходили в умовах високогір’я і високих температур у найспекотнішій точці СНД поблизу містечка Шаартуз у Таджикістані. Випробувальна бригада Центру у складі двох льотних екіпажів та наземного персоналу протягом трьох тижнів досліджувала граничні характеристики машини. Вертоліт перевантажували: він на одному двигуні працював протягом 30 хвилин на злітному режимі і набирав висоту 5000 метрів, робочу температуру двигуна доводили до 148 градусів при максимально можливих 150, гірські вертолітні майданчики облаштовували на висотах 2500, 3300 і 4200 метрів.

«Українські випробувачі працювали на майданчику Москвина в районі всесвітньо відомих семитисячників Паміру. Таким чином, ми продовжили випробування в умовах високогір’я, які розпочали у Криму на горі Роман-Кош висотою 1545 метрів на початку цього року», – повідомив Герой України, заслужений льотчик-випробувач СРСР Юрій Тішков.

За його словами, програма випробувань виконана повністю. Завдяки унікальним двигунам Запорізького ВАТ «Мотор Січ» машина вкотре здивувала своїми льотно-технічними характеристиками – деякі з них навіть кращі, ніж у більш потужного вертольоту Мі-8МТ. Зокрема, була досягнута 20-відсоткова економія палива у порівнянні з базовим вертольотом, гвинтокрил набрав висоту динамічної стелі 6300 метрів. А під час проведення цьогорічного міжнародного авіасалону «Авіасвіт-XXI» під Києвом на Мі-8МСБ було вставлено новий світовий рекорд для цього типу вертольотів з набору висоти – 8200 метрів.

«Встановлені на Мі-8МСБ двигуни при наборі висоти і підйомі температури зберігають свою потужність постійно, а не гублять її, як двигуни інших вертольотів», – підкреслив Юрій Тішков.

Наразі Мі-8МСБ у Запоріжжі готується до показових польотів в Об’єднаних Арабських Еміратах.

 

версія для друку