українська російська англійська
Новий центр з обслуговування електропоїздів зібрав найкращі світові технології
23.10.2012 | 13:14
Прес-служба ДЕРЖАВНої АДМІНІСТРАЦІї ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

Новітній центр з обслуговування швидкісних електропоїздів - Технічна пасажирська станція (ТПС) «Дарниця» - дозволяє значно скорочувати час на виконання технічних операцій та заощаджувати енергетичні ресурси. Це стало можливим завдяки застосуванню передових європейських та світових виробників технологій обслуговування електропоїздів, які українські залізничники запровадили на базі нового центру. Про це повідомив технічний директор ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» Анатолій Січкар. За його словами, завдяки будівництву сучасної станції значно покращиться якість виконання технологічних процесів та умови праці персоналу.

«Перша черга будівництва Технічної пасажирської станції (ТПС) «Дарниця» для обслуговування швидкісних міжрегіональних електропоїздів завершена. Тут діятиме нова для залізничного транспорту України технологія обслуговування електропоїздів, яка прискорюватиме виконання процесів, необхідних для підготовки електропоїздів у рейс із збереженням найвищої якості. Перевірка усіх систем електропоїзда, його екіпіровка здійснюватиметься на одній колії,  в одному місці, до того вперше створена можливість оглядати одночасно на різних рівнях підвагонне, внутрішнє та дахове обладнання електропоїзда», - зазначив Анатолій Січкар.

Для заїзду-виїзду в цех нові електропоїзди не потребуватимуть  маневрових локомотивів, завдяки чому заощаджуватимуться витрати  енергоресурсів, окрім того буде зменшено час на кожну операцію на 20-25 хв.

Для зменшення витрат часу у цеху, де здійснюється технічне обслуговування, колії обладнані установками для заміни колісних пар без відчеплення вагона зі складу  поїзда. «На ТПС «Дарниця» створена можливість замінити колісну пару безпосередньо під час технічного обслуговування поїзда, не потрібно буде витрачати додатковий час. Окрім  того без відчеплення вагону зі складу поїзда та без підняття його на домкратах можливо буде замінити і візок. Такий технологічний процес є новим для існуючих в Україні депо», - повідомив технічний директор ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» Анатолій Січкар.

Завдяки одночасному проведенню заправки поїзда водою, піском, очищення та дезінфекції системи вакуумних туалетів вагонів загальний час на проведення цих операцій зменшується на 30-40 хв.

Миття вагонів електропоїзда за допомогою сучасного автоматизованого вагономийного комплексу фінського виробництва із замкнутою системою водопостачання займає не більше 15 хв. і потребує мінімальної кількості обслуговуючого персоналу.

 До того ж у контактну мережу цеху може подаватися напруга як змінного, так і постійного струму, оскільки нова техніка - двосистемна (працює на двох видах струму), що дає можливість перевірити усі системи електропоїзда.

На ТПС «Дарниця» використовуватиметься нове сучасне обладнання закордонного та вітчизняного виробництва. Зокрема, вже змонтована мобільна установка екіпірування поїзда піском, висувна платформа  для роботи на даху поїзда (для будь якого габариту рухомого складу), що забезпечує охорону праці при виконанні робіт на висоті. Встановлені рухомі платформи німецького виробництва  для огляду підвагонного обладнання та бокових вузлів електропоїзда.

Продовжуються будівельні роботи у відділенні для обточування колісних пар. Після встановлення комплексу, який складається зі станка для обточки колісних пар, а також діагностичного обладнання з автоматизованою системою контролю виміру геометричних параметрів та діагностики колісних пар, скорочуватиметься час на здійснення операцій з діагностики поверхні колеса та його обточки. Зчитування  параметрів колеса буде виконуватися у русі поїзда, а обточування поверхні колісних пар проводитиметься без відчеплення вагона зі складу поїзда.    

Окрім того планується будівництво відділення для ремонту візків, у якому буде встановлено поворотне коло для оберту візків, стенди для ремонту, діагностики та ін.

Нагадаємо, що ТПС «Дарниця» - це високотехнологічний центр, який об’єднує вагономийний комплекс, ремонтно-екіпірувальний цех та інші об’єкти, за допомогою яких удосконалюється технологія обслуговування поїздів. Технічна пасажирська станція «Дарниця» будується за проектом, аналогів якому немає в Україні. Фактично це перший в Україні сучасний центр сервісного обслуговування нових електропоїздів, який створений на заміну старим депо ще радянського зразка.

Як зазначив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак, не кожна технологічно розвинена країна має таку сучасну станцію, наприклад, одне депо такого високого рівня є в Росії та одне – в Фінляндії.

Довідково

Будівництво Технічної пасажирської станції «Дарниця» для обслуговування швидкісних міжрегіональних електропоїздів передбачено генеральною схемою розвитку Київського залізничного вузла та затверджено розпорядженням КМУ № 388-р від 17.06.2004 «Про заходи щодо будівництва комплексу технічної пасажирської станції Київського залізничного вузла в районі станції Дарниця».

 

 

версія для друку