українська російська англійська
Модернізація вагонів метрополітену дозволить зменшити споживання електроенергії поїздами на 35%
26.10.2012 | 12:55
Прес-служба МІНІСТЕРСТВа ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ

Міністр екології та природних ресурсів України Едуард Ставицький взяв участь у спільній прес-конференції щодо реалізації проекту «Комплексна модернізації вагонів метрополітену типу «Е» та його модифікації з впровадженням асинхронного тягового приводу на КП «Київський метрополітен» із залученням коштів у рамках цільових зелених інвестицій. У прес-конференції також взяли участь Надзвичайний та Повноважний посол Японії в Україні Сакати Тоічі, голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов та президент товариства «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько.

У ході прес-конференції представлено проект «Комплексна модернізація вагонів метрополітену типу «Е» та його модифікацій з впровадженням асинхронного тягового приводу на КП «Київський метрополітен».

Проект схвалено до реалізації Державним агентством екологічних інвестицій України 17 січня 2012 року. Починаючи з останнього кварталу 2010 року і до сьогодні Державним агентством екологічних інвестицій України спільно з Київською міською державною адміністрацією (Головним управління транспорту та зв’язку міськдержадміністрації) та комунальним підприємством «Київський метрополітен» проводилась активна робота з представниками японської міжнародної торгової компанії ITOCHU Corporation при залученні Посольства Японії в Україні та Організацією розвитку нової енергії і промислових технологій (NЕDО) при Міністерстві економіки, торгівлі і промисловості Японії (METI) по реалізації проекту комплексної модернізації рухомого складу Київського метрополітену.

Як зазначив Міністр Едуард Ставицький, під час проведення комплексної модернізації вагонів, буде проводитись заміна електричного тягового приводу вагонів постійного струму на змінний асинхронний, що дозволить зменшити споживання електричної енергії поїздами на 35 % і скоротити витрати енергетичних ресурсів на виробництво електроенергії.

Також очільник Міністерства екології та природних ресурсів зауважив, що, в цілому, реалізація проекту передбачає модернізацію 185 вагонів (І частина проекту, СЗІ – 95 вагонів, ІІ частина проекту, КМДА – 90 вагонів), експлуатація яких буде здійснюватись на Святошинсько-Броварській лінії київського метрополітену. Строк реалізації проекту - 16 місяців.

«Необхідність проведення комплексної модернізації пов’язано з тим, що модельний ряд рухомого складу Святошинсько-Броварської лінії майже на 90% складається з вагонів серії «Е», «Еж», «Ем», що на сьогодні визнані морально-застарілими та більше не виробляються», - сказав Едуард Ставицький.

Міністр також повідомив про очікуваний ефект від впровадження модернізації за розрахунковий строк окупності проекту, зокрема йшлося про економію споживаної електроенергії, зниження викидів СО2, економію на обслуговуванні і ремонтах вагонів, отримання відновленого вагону з поліпшеним екстер'єром та  інтер'єром, використання цільових (екологічних) зелених інвестицій для фінансування проекту комплексної модернізації з використанням енергозберігаючих технологій, а також продовження терміну експлуатації вагону на 20 років.

Довідково

Прем’єр-міністром України М. Азаровим 14.04.2012 року погоджено поданий Державним агентством екологічних інвестицій України План заходів щодо реалізації Проекту модернізації (передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2008 № 221)

За результатами конкурсних торгів Головним управлінням транспорту та зв’язку укладено договір з переможцем торгів - Публічним акціонерним товариством «Крюківський вагонобудівний завод»

Японські компанії-партнери: «Іточу», «Тошиба», «Токью Кар Корпорейшн»

Загальна вартість проекту:  1 869 822,0 тис. грн., з них:

І частина: 984 960,0 тис. грн. (53%) – кошти СЗІ, в т.ч. вартість обладнання (без ПДВ) – 581 186,880 тис. грн.;

ІІ частина: 884 862,0  тис. грн. (47%) – кошти КМДА.

Основні показники укладеної угоди:

Вартість Проекту модернізації: близько 985,0 млн. грн.;

Кошти зелених інвестицій: 100%;

Кількість вагонів: 95 одиниць

Сутність комплексної модернізації полягає в заміні морально застарілого тягового приводу вагона метрополітену, в основі якого полягає принцип релейно-контактної системи управління, на більш сучасний тяговий привід, в основі якого полягає принцип частотного управління з використанням сучасних технологій.

версія для друку