українська російська англійська
Укрзалізниця веде активні будівельні роботи поблизу Бескидського тунелю
31.10.2012 | 14:54
Прес-служба ДЕРЖАВНої АДМІНІСТРАЦІї ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

У Карпатах ведуться активні підготовчі роботи  до початку будівництва нового двоколійного Бескидського тунелю. Наразі будуються три під’їзні автодороги до місця спорудження нового тунелю. Про це повідомив начальник відокремленого відділу з будівництва Бескидського тунелю Володимир Харлан.

Одну з автодоріг залізничники прокладають від сусіднього села Опорець (Соколівського району Львівської області) до східного порталу. Щоб ліквідувати місця розмивів, залізничники зробили укріплення берегів рпір, яка протікає через село, та влаштували русло річки для того, щоб у новий тунель не потрапляли ґрунтові води.

Інша автомобільна дорога, яку вже збудовано на 60%, веде до місця  складування ґрунту, який вивозитимуть під час прокладення нового тунелю.

Третя автодорога пролягає до складу вибухових речовин, які використовуватимуться для проходки тунелю.

Оскільки будівництво Бескидського тунелю вестиметься безперервно у три зміни, то важливо мати достатній запас будівельних матеріалів. Залізничники закінчують облаштовувати склади для піску, щебеню, змонтовані ємності для зберігання цементу. Також вже змонтований завод із виготовлення бетонної суміші.

Для будівництва тунелю буде використано понад 81 кубетр бетону та понад 7 тис. тонн армованих конструкцій. Будівельні матеріали постачатимуть українські виробники.

Для перевезення будівельних матеріалів до місця будівництва нового тунелю укладено під’їзні колії та  стрілочні переводи.

На підготовчих роботах, які з минулого року проводить Львівська залізниця, задіяно більше ста працівників: не лише залізничників, а й представників підрядних організацій.

Як зазначив начальник управління інженерних споруд головного колійного господарства Укрзалізниці Георгій Линник, врізка тунелю розпочнеться після закінчення державної експертизи та затвердження проекту Кабінетом Міністрів України.

Довідково

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.

Бескидський тунель розташований на напрямку перспективного розвитку сполучення Москва – Відень колії 1520 мм на 1637-1638 км перегону Бескид – Скотарське Львівської залізниці. Одноколійний Бескидський тунель розташований на електрифікованій двоколійній дільниці.

Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії 1886 року і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині. Через деформацію обробки, руйнування дренажної системи та невідповідність габариту діючим нормативним вимогам тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс.

Новий двоколійний залізничний Бескидський тунель будуватиметься за рахунок коштів кредиту ЄБРР з метою підвищення транзитного потенціалу України, приведення до відповідних технічних вимог V Критського Міжнародного транспортного коридору та забезпечення безпеки руху поїздів на стратегічному напрямку Київ – Львів –  Чоп. Орієнтована вартість складає 102,7 млн. євро без врахування підготовчих робіт на підходах до тунелю, які Львівська залізниця здійснює за власні кошти.

Згідно з проектом, який розробила Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж – Україна», новий тунель будуватимуть паралельно із існуючим на відстані 30 метрів від нього. Ширина тунелю становитиме 10,5, висота – 8,46 м. Новий тунель буде довшим за існуючий – становитиме 1822 м, тоді як протяжність старого тунелю – 1746 метрів.  Двоколійний Бескидський тунель буде другим в Україні за довжиною після Лутугинського (Донецька залізниця).

версія для друку