українська російська англійська
В Україні буде перша концесійна дорога
01.11.2012 | 17:16
Прес-служба Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами

Перша концесійна Київська міська кільцева дорога буде збудована через 5 роки. Такий проект не тільки вирішить питання транспортної проблеми cтолиці, а й створить нову індустрію.

Про це сьогодні під час презентації проекту ділянки міської кільцевої автомобільної дороги м. Києва, заявив голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів.

Під час презентації Владислав Каськів повідомив, що у результаті підготовки ТЕО проекту його вартість знижено в 2 рази – з очікуваного 1 млрд. євро до 428 мільйонів.

«Сьогодні ми стаємо свідками народження нової індустрії концесійних доріг в Україні», - наголосив голова Державного агентства.

За його словами, реалізація проекту забезпечить: спрощення трафіку через м. Київ на 20 000 авто в день, з яких - 11 000 вантажівок; економію часу мінімум 20 хв. для кожного водія; економію пального в розмірі 20 млн. євро в 2017 році та 100 млн. євро на рік в 2050 р.; створення нової інфраструктури та 2 100 нових робочих місць.

«Це перший проект, коли інфраструктура в Україні буде розвиватися не за рахунок бюджетних коштів, а за рахунок приватних інвестицій», - заявив Владислав Каськів.

Він також повідомив, що загальний об’єм інвестицій та вартість проекту складає 428 млн. євро. Дорога матиме 2 смуги на основній ділянці і по 3 на мосту в кожну сторону, середня швидкість руху становитиме 110 км/год. Згідно з прогнозом, інтенсивність руху сягне 20 тис. авто в день у 2017 р. та до 80 тис. авто в день у 2050 р.

Концесіонер планує витратити 125 млн. євро протягом цього часу на утримання зазначеного об’єкту.

Орієнтовна вартість проїзду через концесійну ділянку складатиме 6 грн. (або 58 євроцентів) для легкових автомобілів та від 17 грн (1,66 євро) до 37 грн (3,55 євро) для вантажних залежно від габариту (в цінах 2012 року).

Як підкреслив керівник Invest Ukraine Сергій Євтушенко, цей проект вирішує важливу муніципальну проблему: з’являється можливість отримувати основний дохід з користувачів дороги – транзитно-транспортних компаній, а не з платників податків. «Україна – країна з високим індексом транзитності, тому несправедливо перекладати на плечі українських платників податків будівництво цієї дороги та нового мосту через р. Дніпро», – сказав Сергій Євтушенко.

«Користуючись новою дорогою, кожен водій зекономить не лише час, а й гроші. Зокрема, за годину простою вантажний транспорт зможе заощадити 6 євро, легковий – 3,4 євро. Тому ми очікуємо, що від реалізації цього проекту виграють всі», - зазначив директор з розвитку компанії-розробника ТЕО Zagope Construction and Engineering S.A Даніель Невеш.

Як повідомлялося раніше, 11 квітня 2012 року відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів на закупівлю інженерних послуг (послуги з розробки ТЕО складової Національного проекту «Повітряний експрес» - залізничне пасажирське сполучення м. Київ – міжнародний аеропорт «Бориспіль» і будівництво інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону»: міська кільцева автомобільна дорога навколо м. Києва від вул. Столичне шосе до автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянці Київ-Бориспіль). Переможцем відкритого міжнародного конкурсу стала компанія Zagope - Construções е Engenharia SA.

 

 

версія для друку