українська російська англійська
Борис Колесніков презентував електронний квиток
02.11.2012 | 13:20
Прес-служба Міністерства інфраструктури

2 листопада Віце-прем’єр-міністр України – Міністр інфраструктури Борис Колесніков продемонстрував журналістам як користуватися електронним залізничним квитком, який незабаром впровадить Укрзалізниця.

«З 25 грудня всі власники смартфонів через Інтернет зможуть придбати квиток, не роздруковуючи - зберегти QR-код собі в телефон та прийти до поїзда, не звертаючись до залізничних кас», - зазначив Борис Колесніков.

Віце-прем'єр-міністр України випробував систему купівлі електронного квитка власноруч: обрав на сайті Укрзалізниці маршрут Київ-Харків, поїзд 156 на 5 листопада,  місце 7, сплатив за допомогою кредитної картки вартість проїзду. Отримавши підтвердження на електронну пошту, Борис Колесніков сфотографував QR-код на телефон. Стюард поїзда за допомогою мобільного терміналу контролю доступу зчитала інформацію, зашифровану у QR-коді. Звуковий сигнал пристрою підтвердив успішне проведення операції.

«Ті, у кого немає смартфону, можуть просто роздрукувати бланк з QR-кодом і прийти до поїзда. Провідник зчитає всі дані», - сказав він.

Продаж та використання такого проїзного документа здійснюється за допомогою сучасних електронних засобів: починаючи з надання користувачеві довідки щодо розкладу поїздів і закінчуючи контролем електронних квитків при посадці пасажира у поїзд.

Електронний квиток можна придбати на офіційному сайті Укрзалізниці booking.uz.gov.ua. Оплата здійснюється банківськими картками міжнародних платіжних систем. Надалі планується розширити можливість оплати за допомогою карток НСМЕП і систем електронних платежів. Також додатково планується продаж електронних проїзних/перевізних документів через агентську мережу Укрзалізниці (туристичні агентства, відділення Укрпошти, термінальні мережі, банківські установи тощо), яка наразі на стадіях формування та дослідної експлуатації.

Відтак оплативши квиток пасажир отримує електронний проїзний документ у вигляді бланку замовлення з QR-кодом, який надсилається на електронну адресу пасажира. Пасажир може роздрукувати електронний квиток на звичайному папері або ж зберегти його у своєму мобільному телефоні (наприклад, смартфон, планшет та ін.). QR-код, який є на бланку замовлення, містить усю інформацію про електронний квиток: станцію відправлення та призначення, дату та час відправлення і прибуття, номер поїзда, вагон, місце, дані про страхування, вартість проїзду тощо.

Електронні квитки продаватимуться тільки на поїзди, оснащені спеціальними пристроями – мобільними терміналами контролю доступу – для зчитування QR-кодів та перевірки таких проїзних документів. Провідник у вагоні за допомогою цього пристрою зчитує QR-код з паперового бланку замовлення або з телефону та визначає можливість проїзду пасажира за даним електронним квитком. При позитивній відповіді - робиться позначка та запис у базі даних про використання електронного проїзного документа.

На поїзди, де не буде спеціальних пристроїв, квитки необхідно буде роздруковувати у касі на стандартних бланках. Список поїздів, які будуть оснащені мобільними терміналами контролю доступу для зчитування QR-кодів, наразі формується. На першому етапі електронний квиток буде впроваджено на поїздах Інтерсіті+. На сьогодні проводиться аналіз, тестування та вибір виробника цих пристроїв для використання у секторі залізничних пасажирських перевезень.

Довідково

QR-код (від англ. Quickresponse - швидкий відгук): двовимірний штрих-код, розроблений японською фірмою Denso-Wave. У цьому штрих-коді кодується різноманітна інформація, яка складається із символів (включаючи кирилицю, цифри і спецсимволи). Такою інформацією може слугувати будь-що: адреса сайту, телефон, електронна візитівка, координати розташування і так далі. Один QR-код може містити 7089 цифр або 4296 літер.

 

версія для друку