українська російська англійська
Щорічно на модернізацію Укрзалізниці потрібно близько 1,5 млрд. грн.
09.11.2012 | 11:55
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Щорічна потреба в коштах на модернізацію та ремонт основних засобів електропостачання Укрзалізниці становить близько 1,5 млрд. грн. Зокрема, у 2012 році – 1,85 млрд., на період з 2014-2017 рр до 1,55 млрд. щороку, з них на поточні планові ремонти господарства електропостачання необхідно 200-250 млн., окрім цього на оновлення та модернізацію пристроїв електрифікації залізниць потрібно щорічно спрямовувати від 1,3 до 1,8 млрд. грн. Але закладених фінпланом реальних коштів вистачає лише на поточний ремонт, ще й далеко не в повному обсязі. За останні пять  років фінансування обсягів  капітального ремонту в середньому щорічно складало 65-70 млн. грн.,  в той же фактична потреба в коштах на капітальний ремонт, враховуючи значне старіння пристроїв, втричі більша.

Через недофінансування та значне подорожчання матеріалів і обладнання темпи їх старіння перевищують темпи оновлення та модернізації – кількість електрифікованих ліній та обладнання, що працює понаднормативний термін, постійно збільшується. Наразі експлуатаційна довжина електрифікованих ліній, що експлуатуються понад нормативний термін – 40 років – зросла з 52% (5012 км) у 2007 році до  61% (6175 км) у 2012 році,  а  на початок 2017 року ця цифра складе 67%  або 6820 км.

На початок 2012 року 65% із 305 наявних тягових підстанцій відпрацювали понад 40 років, а до 2017 року кількість підстанцій з перевищеним терміном служби збільшиться до 71%. На них експлуатується високовольтне і низьковольтне обладнання, що давно зняте з виробництва і до якого відсутні запасні частини.

При таких умовах знаходиться під сумнівом питання надійності електропостачання і забезпечення у повній мірі встановлених швидкостей руху та вагових норм поїздів без проведення необхідної модернізації системи електропостачання.

Поетапна модернізація та ремонт основних засобів господарства електропостачання дозволить підвищити пропускну спроможність залізниць та забезпечити стабільну роботу пристроїв електрифікації при зростанні обсягів та швидкостей перевезень, за рахунок збільшення вагових норм та зменшення міжпоїздних інтервалів на основних напрямках; зменшити експлуатаційні витрати на утримання пристроїв, відмовившись від профілактичного обслуговування в міжремонтні терміни; забезпечити економічну незалежність галузі від тарифної політики монопольних утворень в електроенергетиці; створити економічно ефективну систему управління споживанням електроенергії залізничного транспорту.

версія для друку