українська російська англійська
Акредитацію центрів підвищення кваліфікації водіїв проводитимуть за наявності спеціальних тренажерів
14.11.2012 | 15:04
Прес-служба Міністерства інфраструктури

З наступного року Міністерство інфраструктури України розпочне акредитацію центрів, що здійснюють перепідготовку водіїв автотранспорту загального користування, за наявності спеціальної техніки – тренажерів, що моделюють рух авто за різних дорожніх й погодних умов та інших засобів інтерактивного навчання. Про це сьогодні, 14 листопада, під час круглого столу з питань реалізації державної політики у сфері навчання та підвищення кваліфікації водіїв автомобілів загального користування повідомив директор департаменту безпеки Мінінфраструктури Юрій Гержод.

У рамках круглого столу учасникам та гостям було презентовано один із видів таких тренажерів. Техніка має зменшений вигляд кабіни водія, а на проектор виведено умови руху – у місті, горах, під час дощу та снігопаду із різною кількістю учасників дорожнього руху. Водій обирає умови руху, за виникнення порушень тренажер «вказує», якої помилки допущено.

За словами директора департаменту безпеки, на тренажерах водії зможуть відпрацьовувати навички прогнозування ситуацій, що можуть виникнути на дорогах, можливу поведінку інших учасників дорожнього  руху, а водій-інструктор надаватиме конструктивні та компетентні поради щодо поводження за того чи іншого випадку.

«Одна з основних вимог, яку ми започаткуємо з наступного року, наявність у центрах, що видають сертифікати кваліфікаційної компетентності водіїв, таких тренажерів», - зазначив Юрій Гержод, додавши, що купуватимуть такі тренажери заклади будуть власним коштом. В ідеалі, як відзначив директор департаменту безпеки центри, які здійснюватимуть навчальну підготовку та підвищення кваліфікації водіїв, використовуючи сучасні технічні засоби навчання, зокрема й тренажери, мають бути у кожному регіоні країни, щоб усі водії, що працюють у сфері пасажирських та вантажних перевезень, могли справді покращити свої теоретичні знання, удосконалити практичні навички керування транспортним засобом. Безумовно, такі центри мають розробити відповідні навчальні програми та учбові плани, придбати відповідні види транспортних засобів. «Центр повинен гарантувати, що інструктори достовірно знають нові нормативні положення та вимоги до перепідготовки водіїв», - сказав Юрій Гержод.

Директор департаменту безпеки наголосив, що перепідготовку водіїв має здійснювати водій-інструктор. До нинішнього часу в Україні такої професії законодавчо не існувало, а навчання у 50% випадках проводили звичайні водії категорії В. «У серпні цього року професія водій-інструктор введена до Класифікатора державних професій. Сьогодні під цю професію треба розробити кваліфікаційну характеристику, після чого власне й запровадити навчання таких водіїв-інструкторів», - зазначив Юрій Гержод.

Нагадаємо, Мінінфраструктури розробило Порядок підготовки і перепідготовки водіїв транспорту загального призначення, який наразі на стадії погодження. Цей документ містить вимоги до матеріально технічного забезпечення навчальних центрів і викладачів, які здійснюватимуть таку перепідготовку. Тепер навчальні центри повинні мати не тільки приміщення, а й тренажери та транспортні засоби, на яких проводитиметься навчання водіїв тощо. Саме тренажери за відсутності обладнаних полігонів та автодромів стануть додатковим практичним навантаженням для водіїв.

Довідково

Мінінфраструктури та ДП «ДержавтотрансНДІпроект» організували круглий стіл на тему: «Реалізація державної політики у сфері навчання та підвищення кваліфікації водіїв автомобілів загального користування» у рамках Всеукраїнського Тижня безпеки дорожнього руху. У круглому столі взяли участь посадові особи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що формують державну політику у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху (Мінінфраструктури, МВС, МОНмолодьспорт, Укртрансінспекція, Укрзалізниця, Укрпошта та інші), а також представники державних обласних навчально-курсових комбінатів, які здійснюють підготовку фахівців автомобільної галузі, та громадських організацій, що опікуються проблемами організації та забезпечення безпеки дорожнього руху.

 

 

версія для друку