українська російська англійська
Україна перейматиме кращий європейський досвід у сфері контролю безпеки на наземному транспорті
16.11.2012 | 10:40
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті реалізовуватиме в Україні кращий досвід країн СНД та Європи в сфері безпеки на наземному транспорті, а в галузі безпеки на автотранспорті – орієнтуватиметься на роботу транспортної інспекції Польщі. Про це повідомив начальник Укртрансінспекції Євген Пронченко під час круглого столу «Безпека дорожнього руху на автомобільному транспорті та формування єдиних підходів і вимог до здійснення державного контролю», що відбувся 15 листопада в рамках Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху.

До обговорення питань безпеки на дорогах Укртрансінспекція залучила не лише українських фахівців, а й міжнародних спеціалістів – представників транспортних інспекцій Росії, Польщі та Казахстану. Вони поділилися своїм досвідом роботи, становленням інспекцій та підвищенням безпеки на шляхах. Доведено до автоматизму принцип роботи транспортної інспекції в Польщі, яка цього року відзначила 10-річчя роботи. Маючи ту саму чисельність інспекторів, що й в Україні, сама інспекція має в рази ширші права та повноваження. Водночас, як зазначила радник головного інспектора, заступник директора головного інспектора Республіки Польща Іоанна Рутковська, всі інспектори повинні мати бездоганні характеристики, відсутність судимостей, а крім того – обов’язково пройти курси для інспекторів та за їх підсумками скласти екзамен. Тільки після цього – поповнити лави польських інспекторів.

Розробка законодавчих змін і приведення їх до вимог країн ЄС, зокрема, у частині надання інспектору права зупиняти транспортний засіб, складати протоколи про адміністративні правопорушення з подальшою їх передачею до державної виконавчої служби для примусового виконання – це те, в чому Україна вже почала переймати досвід. «Зараз ми пропонуємо на законодавчому рівні вирішити питання розширення повноважень Укртрансінспекції – не заради контролю над перевізниками, а задля підвищення безпеки та збереження життів, - підкреслив Євген Пронченко. – Не контроль, не стягнення, а профілактика порушень – так ми намагаємося достукатися до свідомості водія, від якого в першу чергу залежить безпека».

У подальшому Україна спиратиметься на досвід країн ЄС у частині удосконалення системи ліцензування автоперевезень. Мова йде про впровадження європейської системи отримання ліцензії на право здійснювати автоперевезення: перевізник повинен мати добру репутацію, відповідний фінансовий стан, а також задовольняти умовам щодо фахової компетенції.

Крім того, на підставі досвіду пілотних проектів у Росії та Казахстані й реалізованих проектів у Польщі, має бути мінімізоване втручання інспектора-контролера у процес перевезень. На практиці це буде реалізовано шляхом автоматизації системи контролю транспортних засобів на маршрутах руху без їх зупинки - із застосуванням сучасних технологій диспетчерського контролю супутникового позиціонування (GPS).

Третє із найважливіших завдань, яке стоїть перед Укртрансінспекцією, - удосконалення системи підготовки та підвищення кваліфікації водіїв та персоналу автопідприємств. Мова йде про введення професії водія комерційного транспорту та введення свідоцтва професійної компетентності цієї категорії водіїв, запровадження системи психофізіологічного відбору водіїв та контраварійної їх підготовки, а також  запровадження вимог до спеціалістів, фахівців та учбових закладів, що здійснюють підготовку та перепідготовку водіїв.

версія для друку