українська російська англійська
Укрзалізниця: Витрачати будемо стільки коштів, скільки заробимо
21.11.2012 | 12:10
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Фінансово-економічний стан галузі потребує чіткого дотримання планової та фінансової дисципліни на всіх ланках, зокрема виконання необхідних планових ремонтних робіт, фінансування капітальних інвестицій в межах наявних ресурсів та недопущення «перекосів» джерел фінансування.

За словами очільника Укрзалізниці Володимира Козака, наступний рік для залізничної галузі повинен стати регламентуючим та фінансово стабілізуючим. «Будемо витрачати стільки коштів, скільки заробляємо. До цього часу ми за власний рахунок бралися за масштабні проекти, не залучаючи державних коштів і маючи гострий дефіцит довгострокових кредитних ресурсів. Таким чином колосальний обсяг робіт було виконано за рахунок обігових коштів залізниць. Тепер, коли ми виконали усі невідкладні завдання 2011-2012 роки, будемо чітко дотримуватись системи співвідношення доходів та витрат. Ключове завдання – усунути фінансові перекоси і забезпечити належну поточну діяльність наших підприємств і галузі у 2013 році», – наголосив Володимир Козак.

Збільшення доходної бази, підвищення власної ефективності, скорочення витрат, зменшення збитковості пасажирських перевезень для перевізника, зменшення дебіторської заборгованості перед залізницями та акумуляція коштів на модернізацію інфраструктури та рухомий склад – контрольні завдання на 2013 рік.

Під довгострокові інфраструктурні проекти відомство планує отримати  довгострокові фінансові ресурси із прийнятними відсотковими ставки. Адже Укрзалізниця отримала позитивні міжнародні кредитні рейтинги двох найбільших міжнародних рейтингових агентств Fitch Ratings і Standard & Poor's Ratings Services, що створює сприятливі умови для залучення зовнішніх фінансових інвестицій на довготермінові інфраструктурні проекти  «Якщо це електрифікація залізниць, то скоріш за все будемо працювати з ЄБРР. Наразі, першочергове завдання у нас зменшення наших витрат та оновлення рухомого складу, який працюватиме на збільшення доходів підприємств», - додав генеральний директор Укрзалізниці.

Окремим рядком у діяльності відомства стоятиме оновлення рухомого складу – пасажирського за рахунок бюджетних коштів, вантажного за рахунок власних і залучених.

«…Якщо хтось бере кредит, то зазвичай вкладає гроші в бізнес і з доходу віддає відсотки, а залізниця бере кредит, купує пасажирські вагони або електропоїзди та отримує збитки, які гасить потім з доходів від вантажних перевезень. Вже не вистачає тих вантажних перевезень, щоб віддати ті борги і покрити суму збитків. Більш того, «проїдання» доходів економічно тупикова ситуація. Ось чому ми пішли шляхом оптимізації перевізного процесу. Проблему збитковості пасажирських перевезень для залізниці потрібно вирішувати на найвищому рівні», – заявив генеральний директор Укрзалізниці.

 

версія для друку