українська російська англійська
Ефективне управління та залучення коштів у розвиток портової галузі - основні переваги концесії
23.11.2012 | 16:24
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Забезпечення ефективного управління об’єктами портової інфраструктури, залучення у її розвиток необхідних коштів, та при цьому збереження контролю з боку держави над майном, що знаходиться у її власності – основні переваги концесії, що зумовили вибір її як одного з найоптимальніших шляхів подальшого розвитку портової галузі України за участі приватного капіталу. На цьому наголосив сьогодні, 23 листопада, заступник Міністра Дмитро Демидович під час презентації журналістам концепції реалізації у галузі концесійної моделі співпраці держави та бізнесу.

«Очікуваний дохід від реалізації послуг морських торговельних портів в 2012 році складе 5 млрд. грн. За таких умов реформа портової галузі триватиме 20 років. Ми не можемо собі цього дозволити, інакше за ці роки просто втратимо конкурентоспроможність. Концесія ж дозволить отримати необхідний обсяг фінансування на модернізацію та нарощування українських портових потужностей», – наголосив Дмитро Демидович. Крім того, держава отримуватиме регулярні надходження у вигляді концесійних платежів, розмір яких перевищуватиме рівень щорічних дивідендів, які наразі порти сплачують до держбюджету. Зокрема, як відзначив заступник Міністра, у 2011 році бюджет отримав близько 460 млн. грн. дивідендів, тоді як від реалізації концесійних проектів очікуються надходження у розмірі не менше 600 млн. грн. на рік.

Відповідаючи на питання журналістів щодо оптимальних термінів, на які планується укладати концесійні договори, заступник Міністра наголосив: «Термін інвестиційного договору буде залежати від багатьох факторів, але Міністерство орієнтується на довгострокові стратегічні для галузі проекти. Адже ще одна перевага концесії – на відміну від оренди, чи договорів про спільну  діяльність – держава не несе ризику частої зміни концесіонера (мінімальний термін концесії – 10 років). Така ситуація вигідна і самому концесіонеру, який має можливість планувати свою діяльність у порту на довгострокову перспективу, а відтак не вагаючись братися за масштабні проекти».

Що ж стосується бачення Міністерства стосовно того, яких саме інвесторів може наразі зацікавити участь у концесійних проектах портів, Дмитро Демидович відзначив, що найймовірнішими учасниками концесійних конкурсів будуть найбільші вантажовідправники в гірничо-металургійній і хімічній галузях, а також сільському господарстві.

Заступник міністра наголосив, що усі бажаючі інвестори матимуть рівний доступ до участі у концесійних конкурсах на об’єкти портової інфраструктури. «Концесія буде прозорою. Усі етапи портової реформи відбудуться чітко у відповідності до чинного законодавства», – сказав він.

Нагадаємо, 15 жовтня 2012 року Кабінет Міністрів України оприлюднив постанову № 1055, яким розширив перелік об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію, внісши в нього всі 18 морських торговельних портів України. При цьому, згідно з нещодавно ухваленим Законом «Про морські порти України», портова акваторія, засоби навігаційного обладнання та інші об'єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден, інші стратегічні об'єкти портової інфраструктури не підлягають передачі в концесію.

 

 

 

 

версія для друку