українська російська англійська
Укрзалізниця здійснює подальшу модернізацію існуючого парку локомотивів
27.11.2012 | 11:14
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

В умовах високого ступеня зношеності локомотивного парку та його скорочення Укрзалізниця здійснює заходи із модернізації існуючого парку тягового рухомого складу з метою продовження їх терміну експлуатації та зменшення експлуатаційних витрат.

Так, на Львівській та Одеській залізницях в рамках інвестиційної програми до 2015 року здійснюється комплексна модернізація тепловозів серій М62, 2М62 та ЧМЕ3 із заміною штатного тепловозного дизеля на сучасний економічний дизель провідних світових виробників. В результаті проведених заходів очікувана економія пального становитиме близько 30%, мастила – до 70%, збільшення терміну міжремонтних пробігів – до 30%.

У минулому році на Львівській залізниці вже було виконано комплексну модернізацію двох тепловозів серії М62-1361 та М62-1439.

З метою модернізації маневрових локомотивів Одеська залізниця планує наприкінці цього року розпочати комплексну модернізацію 6 тепловозів серії ЧМЕ3.

На Львівській та Придніпровській залізницях при виконанні капітальних ремонтів електровозів серії ВЛ11м проводиться модернізація кабін управління з сучасним інтер’єром, встановлюються уніфіковані пульти керування на сучасній елементній базі, система АЛС-МУ, система рекуперації САУРТ-БАРШ, статичні перетворювачі. На даний час модернізовано та введено в експлуатацію 7 локомотивів серії ВЛ11м.

Також у поточному році здійснюється модернізація локомотивів із встановленням енергозберігаючого обладнання. Так, після проведення випробувань впроваджено модернізацію тепловозів серії ЧМЕ3 системою підігріву охолоджувальної рідини дизеля. За результатами експлуатаційних випробувань досягнуто добову економію дизельного палива в розмірі 42,8 літрів. Термін окупності даної системи – 4,5 роки, а річний економічний ефект становить 50 тис. грн. на один тепловоз. У 2012 році системою підігріву охолоджувальної рідини дизеля модернізовано 9 тепловозів серії ЧМЕ3 і ще 6 планується до кінця року.

Окрім цього, продовжується модернізація маневрових тепловозів системою конденсаторного пуску дизеля. У поточному  році цією системою вже обладнано 26 тепловозів серії ЧМЕ3, а до кінця року заплановано ще 10.  Експлуатація модернізованих тепловозів підтвердила високу надійність роботи системи та дозволила полегшити роботу акумуляторних батарей, зменшити непродуктивні витрати палива завдяки скороченню часу простою тепловоза в режимі холостого ходу (1,7% від загальних витрат). Річний економічний ефект від впровадження даної модернізації на одному тепловозі орієнтовно становить 14-16 тис. грн., а термін окупності – 2,8 року. На сьогодні системою конденсаторного пуску обладнано 817 маневрових тепловозів.

Довідково

На сьогодні за межами нормативного терміну експлуатації перебувають 3463 локомотивів (80,1% від усього парку Укрзалізниці, який становить 4321 од.), і лише 19,9% (858 од.) – не перевищують нормативний термін,  решта використовується із подовженим терміном.

Не проста ситуація з вантажними електровозами. При нормативному терміну служби електровоза 30 років знос парку складає 90,3%, а  середній  вік становить більше 36 років. При нормативному терміну служби магістральних тепловозів 20 років, показник їх зносу складає 99%.

Для вирішення проблем експлуатації парку старіючих тепловозів, окрім проведення капітальних ремонтів, залізничники здійснюють їх комплексну модернізацію із встановленням енергозберігаючого обладнання, систем керування та нових сучасних дизелів, оскільки 50-70% експлуатаційних відмов тепловоза пов’язані із станом дизеля. Виконання капітального ремонту з продовженням строку служби та заміна застарілого штатного тепловозного дизеля на сучасний економічний дизель становить в середньому 60% вартості нового тепловоза.

 

 

версія для друку