українська російська англійська
З початку року залізниці України перевезли майже 23 млн. тонн вантажів у зерновозах
30.11.2012 | 15:08
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

За 11 місяців 2012 року залізничники навантажили 364,6 тис. зерновозів, в яких перевезено 22,7 млн. тонн вантажів, що на 30,4% більше, ніж минулого року. З них до країн СНД і Балтії навантажено – 23 тис. зерновозів.

Це абсолютний рекорд по зернових вантажах, жому та шроту за час незалежності України, зокрема, рекордний показник навантаження становить 1,803 тис. вагона за добу.

З початку року Укрзалізниця перевезла зерна 311,5 тис. вагонів  – майже 20 млн. тонн, що на 70,7% більше ніж у 2011 році; жому і продуктів помелу – понад 44 тис. вагонів – 2,3млн. тонн (+13,7%).

Середньодобове навантаження зерновозів у листопаді 2012 року склало 1295 вагонів проти 1173 вагона за відповідний період минулого року.

Різке збільшення попиту на перевезення зерна восени поточного року викликане високим урожаєм кукурудзи, а також очікуванням торговцями зерном введення ембарго на експорт пшениці.

Залізничники змогли забезпечити збільшений попит, мобілізувавши весь наявний робочий парк зерновозів. Досягти такого вагомого показника вдалося багато в чому завдяки скороченню обігу вагона як по Україні, так і по СНД.

Особливість парку зерновозів полягає у тому, що він увесь – інвентарного парку, тому погано контролюється його обертання за кордоном.  Яскраво виражений сезонний характер використання зерновозів, висока вартість самих вагонів і їх обслуговування роблять цей рухомий склад не особливо привабливим з точки зору інвесторів. Тому всі вантажовідправники сподіваються, перш за все, на вагони залізниці. «Укрзалізниця докладає максимум зусиль для забезпечення всіх підприємств вагонами під навантаження і завжди готова до співпраці», – зазначають у головному управлінні перевезень Укрзалізниці.

Наразі низький рівень тарифів на перевезення зернових вантажів жорстко регулюються державою. За словами начальника головного комерційного управління Укрзалізниці Юрія Меркулова в сусідніх державах вартість перевезень цих видів вантажів значно вище.

Для порівняння: вартість перевезення 1 т експортного зерна на відстань в 500 км в Україні в перекладі на валюту становить близько $ 12, в Росії - майже $ 16, а в країнах Євросоюзу - понад $ 27. З урахуванням того, що українські тарифи визначаються в гривнях, залізничники зазнають втрат внаслідок девальвації національної валюти. Це стало причиною того, що вартість перевезення, у порівнянні з 2008 р., знизилася фактично більш ніж на 20%. Зерно ж продається за валюту, тому транспортна складова в його ціні відповідно падає і на сьогодні складає трохи більше 4%.

Для збільшення кількості вільних зерновозів перевезення гранульованого лушпиння соняшника здійснюється у піввагонах з упаковкою «біг-бег». Також запропоновано перевезення в іншому спеціальному рухомому складі: мінераловозах, критих вагонах. Таким альтернативним шляхом у жовтні вже відвантажено на експорт понад 1 тис. вагонів. Крім того, для прискорення обігу рухомого складу залізничники проводять постійну роботу з організації маршрутних відправок вантажних поїздів.

Довідково

Перевезення зернових забезпечується  зерновозами у кількості 12214 одиниць.

 

версія для друку