українська російська англійська
Завдяки модернізації зовнішнього освітлення станцій за 10 міс. залізниця заощадила 2,1 млн. грн.
04.12.2012 | 14:24
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Впровадження енергозберігаючих технологій є одним із стратегічних напрямків діяльності Укрзалізниці, що дозволяє не лише заощаджувати енергоресурси, а й економити фінансові витрати на експлуатацію об’єктів залізничного транспорту. 

У рамках Програми енергозбереження на залізничному транспорті України по господарству електрифікації та електропостачання за 10 місяців цього року зекономлено 3,5 млн. грн., з яких 2,1 млн. грн. заощаджено завдяки здійсненню комплексу заходів з модернізації зовнішнього освітлення залізничних станцій.

На станціях залізничники замінюють світильники, кабельно-провідникову продукцію, прожекторні щогли, а також за необхідності здійснюють автоматизацію та секціонування систем освітлення станцій.

Серед комплексу заходів із модернізації зовнішнього освітлення найбільш витратними і найефективнішим з точки зору економії електроенергії фахівці називають нові світильники. Зараз на магістралях поступово переходять на енергозберігаючі світильники з металогалогенними або натрієвими лампами, які замінюють кварцові галогенні і «класичні» лампи розжарювання. Вони служать набагато довше, а електроенергії споживають значно менше. Нещодавно на нові замінили 128 світильників на станції Вінниця, ще тривають роботи із оновлення 79 світильників на станції Фастів.

Серед інших заходів з енергозбереження - впровадження автоматизованого управління зовнішнім освітленням. Так, в залежності від часу доби або проходу поїзда, по станції здійснюється включення і відключення зовнішнього освітлення. У цьому році завдяки автоматизованому управлінню зовнішнім освітленням  зекономлено 403 тис. грн.

Також залізничники здійснюють секціонування зовнішнього освітлення. Наприклад, якщо робота ведеться тільки на одній ділянці станції, то інші її ділянки в цей час освітлюються менш інтенсивно. З початку року завдяки секціонуванню економія склала 93 тис. грн.

За словами начальника Головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Віталія Максимчука, відчутний результат дають не окремі заходи із модернізації елементів зовнішнього освітлення станцій, а комплексна реконструкція усього обладнання, на що потрібні чималі кошти, яких у галузі не вистачає для виконання необхідного обсягу робіт.

«Окупність комплексної реконструкції обладнання зовнішнього освітлення станцій в середньому складає 3,5 - 4,5 р. Це хороший показник. На сьогодні саме така модернізація - із заміною старого обладнання - є одним із  найбільш значних резервів економії. Лише завдяки заміні старих світильників на сучасні, більш ефективні, у галузі можна зберегти від 2,5 до 5 млн. грн. щорічно, в залежності від обсягів фінансування на заходи з енергозбереження», - зазначив Віталій Максимчук.

Довідково

У 2005-2006 рр. залізниці України реалізовували програму поетапної заміни застарілого електроосвітлювального обладнання - замінили понад 16 тис. світильників старого типу. Те ж стосується і заміни 31 тис. ламп старого типу на нові, більш ефективні. Економія склала 6,2 млн грн.

З 2007 по 2011 роки, відповідно до програми енергозбереження на залізничному транспорті України, проведено заміну більше 9 тис. застарілих типів світильників, в основному з лампами розжарювання, на нові більш економічні. Вартість робіт склала 11,7 млн. грн., а економія - 8,8 млн. грн.

У цілому за період з 2000 по 2011 роки обсяги споживання електроенергії на зовнішньому освітленні об'єктів залізничного транспорту вдалося скоротити на 85 млн. кВт•год, що в грошовому еквіваленті становить близько 96 млн. грн.

 

версія для друку