українська російська англійська
На будівництво Дніпропетровського метро Держбюджетом-2013 передбачено майже 100 млн. грн.
11.12.2012 | 10:13
Дніпропетровська ОДА

У Держбюджеті на 2013 рік передбачено майже 100 млн. грн. на продовження будівництва Дніпропетровського метро. Про це повідомив голова Дніпропетровської облдержадміністрації Олександр Вілкул під час селекторної наради.

«Дніпропетровщина вдячна нашому Президентові Віктору Федоровичу Януковичу і Уряду за підтримку в реалізації великих інфраструктурних проектів. Одним із них є будівництво Дніпропетровського метро, яке є надзвичайно важливим і потрібним для нашого регіону. З введенням в експлуатацію нових станцій метро підвищиться якість пасажироперевезень. Це дозволить в історичній частині обласного центру відновити естетичний вигляд. Будівництво метро у 2013 році продовжиться. Для цього в держбюджеті на 2013 рік передбачено майже 100 млн. грн. Також в рамках проекту будівництва метрополітену залучено потужний кредитний ресурс. Зокрема, у липні цього року Україною підписано угоду про залучення 152 млн. євро від Європейського банку реконструкції і розвитку, а у вересні рада директорів Європейського інвестиційного банку дала згоду на відкриття Україні кредитної лінії обсягом ще на 152 млн. євро», - сказав Олександр Вілкул.

На сьогодні Дніпропетровський метрополітен складається з електродепо і 6 станцій – «Комунарівська», «Проспект Свободи», «Заводська», «Металургів», «Метробудівників» та «Вокзальна». Вони були побудовані ще за радянських часів. Щоб їх увести в експлуатацію, необхідно було провести лише облицювальні роботи, що було зроблено у 1995 році. А розпочате тоді будівництво трьох станцій - «Театральна», «Центральна» та «Музейна» - так і не було здійснено.

Загалом будівництво метро в Дніпропетровську триває понад 30 років, з яких більше п’ятнадцяти років – з 1995 по 2010 рік – жодних системних робіт на об’єкті не проводилося. З 2010-2011 року будівництво метро було відновлено.

З метою розгортання повномасштабних будівельних робіт обласна влада опрацювала питання із залучення потужного кредитного ресурсу. Для цього було прийняте рішення про пошук стратегічного партнера. Найбільш перспективними виявилися Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Далі були відпрацьовані можливі механізми співробітництва.

Згідно з техніко-економічним обґрунтуванням вартість проекту добудови трьох нових станцій Дніпропетровського метрополітену становить 367 млн. євро (понад 4 млрд. грн.). На пропозицію обласної влади та за дорученням Президента України Віктора Януковича Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про залучення  304 млн. євро у вигляді кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку (по 152 млн. євро кожен банк). Решту коштів надає держава. У 2012 році для продовження будівництва метро  з держбюджету Уряд виділив 50 млн. грн.

27 липня 2012 року Україною підписано угоду про залучення 152 млн. євро від ЄБРР. Кредит надається строком на 15 років з відстрочкою виплати тіла кредиту на 4 роки. Враховуючи високу комерційну привабливість проекту ставка складає Euro LIBOR+1%, що є однією з найнижчих ставок при кредитуванні інфраструктурних об’єктів на території країн СНД.

20 вересня 2012 року рада директорів Європейського інвестиційного банку дала згоду на відкриття в Україні ще однієї кредитної лінії обсягом 152 млн. євро на будівництво Дніпропетровського метрополітену.

Під час церемонії підписання Кредитної угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку Олександр Вілкул зазначив, що у проекті будівництва Дніпропетровського метрополітену «точку неповернення» пройдено. «Кредит від ЄБРР – це значний фінансовий ресурс, який дозволить залучити до будівельних робіт потужного підрядника і за 4 року Дніпропетровське метро буде добудоване», - сказав голова ОДА.

 

версія для друку