українська російська англійська
Потреби Укрзалізниці у колійній техніці стимулюють вітчизняних виробників
13.12.2012 | 12:50
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Потреби Укрзалізниці у колійній техніці стимулюють вітчизняних виробників втілювати сучасні технічні рішення та використовувати власні комплектуючі. На сьогодні колійні машини для Укрзалізниці вже виготовляють на чотирьох підприємствах України: «Старокраматорському машинобудівному заводі», «Каховському заводі електрозварювального обладнання», «НВК Дніпроспецмаш» та Дніпропетровському заводі «Трансмаш».

У 2013 році «Старокраматорський машинобудівний завод» спільно із світовим лідером у цій сфері австрійською компанією Plasser&Theurer виготовлятиме колійні машини нового типу «Підбивочний експрес-09-3Х». Машини для ремонту колій саме такого типу в Україні будуть виготовлятися вперше.

Повна назва нової техніки – виправно-підбивно-рихтувальна машина безперервної дії «Підбивочний експрес 09-3Х з інтегрованим стабілізатором колії. Для її виготовлення використовуватиметься близько 50% комплектуючих вітчизняного виробництва.

Машини такого типу австрійського виробництва вже використовуються на залізницях України. Цього року дві такі колійні машини придбано для Південно-Західної та Придніпровської залізниць. Тепер загалом на залізницях України їх буде 6.

Підбивочний експрес-09-3Х за одну операцію здатен підбивати 3 шпали, а за годину – 2,5 тис. шпал. Він працює безперервно, не повинен зупинятися після кожної операції.

Ще одна вагома перевага нових колійних машин у тому, що вони одночасно з виправкою здійснюють стабілізацію колії, тобто створюють можливість для курсування поїздів без обкатки колії та зниження швидкості руху на цей період.

На «СКМЗ» зазначають, що порівняно із основною продукцією, яку виготовляє завод для металургійної та коксохімічної галузей, колійні машини – це більш складне виробництво з високими вимогами до якості. «Для того, щоб виготовляти такі машини в Україні, фахівці заводу спеціально навчаються в Австрії, підвищується їх кваліфікація, завод освоює передові технології машинобудування», – повідомив  провідний економіст служби колійної техніки ПАТ «СКМЗ» Володимир Сидоренко.

«Старокраматорський машинобудівний завод» спільно із Plasser & Theurer у 2000 році виготовив першу колійну машину в Україні. Це машина для глибокого очищення баласту РМ-80 для Львівської залізниці. За 12 років цим заводом для потреб українських залізниць виготовлено вже 18 колійних машин різних типів (10 машин РМ-80, 8 виправно-підбивно-рихтувальних машин 09-32 DYN).

Розвивається виробництво колійної техніки для будівництва та ремонту залізничної колії також і на «Каховському заводі електрозварювального обладнання». Колійна техніка, яку з 2002 року почав виготовляти завод, уже успішно зарекомендувала себе в роботі. Це 5 планувальників баласту СПЗ-5, 14 рейкозварювальних комплексів КРС-1, КСМ-005, щебенеочисна машина СЧ-1000. Також завод проводить модернізацію рейкозварювальних машин ПРСМ-3.

З 2000 року «НВК Дніпроспецмаш» розпочав ремонтувати виправно-підбивно-рихтувальні машини, а з 2006 року спільно із Кіровським заводом «1 Мая» забезпечує технікою колійне господарство Укрзалізниці. За цей період він виготовив 1 укладальний кран, 16 моторних платформ та 14 машин для виправки стрілочних переводів.

Дніпропетровський завод "Трансмаш", який тривалий час ремонтував виправно-підбивно-рихтувальні машини спочатку російського виробництва, а потім освоїв і ремонт австрійських, у 2010 році за підтримки австрійської компанії «Plasser & Theurer» виготовив  динамічний стабілізатор колії ДГС-62N.

Довідка:

Обсяги виконаних колійних робіт у рамках підготовки залізничної інфраструктури до впровадження швидкісного руху стали стимулом для  розвитку вітчизняного колійного машинобудування. У рамках розділення пасажирського та вантажного руху поїздів, підготовки колій до руху пасажирських поїздів на швидкостях до 160 км/год Укрзалізницею були виконані масштабні роботи з різного виду ремонту колії: від оздоровлення до глибокої модернізації.

Модернізація колії – складна комплексна технологічна процедура, що потребує значний людських, часових та матеріальних ресурсів. В рамках підготовки до Евро-2012 було оздоровлено близько 1000 км колій. Середня вартість модернізації 1 км колії – близько 5 млн. грн.

Всього колійне господарство обслуговує 1695 машин.

 

версія для друку