українська російська англійська
Залізничники забезпечують безперебійну роботу галузі у складних погодних умовах
18.12.2012 | 09:50
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Під час зимової негоди головним завданням для залізничників є забезпечення безперебійного та безпечного руху залізничного транспорту Залізничники вживають усіх можливих заходів, щоб гарантувати безперебійні безпечні перевезення пасажирів та вантажів. Упродовж останньої доби, 16-17 грудня, через складну метеорологічну ситуацію із порушенням графіка руху прослідували 18 пасажирських поїздів, 11 поїздів залізничникам вдалося ввести у графік руху, також залізничники змогли зменшити час затримок  10 поїздів.

На ліквідацію наслідків складних погодних умов, очищення стрілочних переводів і колії від сніжних заметів, а також вокзалів і станцій задіяно більше 11 тис. залізничників та  майже 90 одиниць спеціальної снігоприбиральної техніки.

Погіршення погодних умов протягом останньої доби спостерігалося на території Південно-Західної, Львівської та Донецької залізниць. Тут товщина снігового покриву на окремих станціях сягає 50 см.

 

Південно-Західна залізниця

Перший серйозний удар стихії в 2012 році прийняла на себе Південно-Західна залізниця. В ніч з 2 на 3 грудня циклон, який прийшов із Балкан накрив північ Одеської, Львівської та Південно-Західну залізниці. На цих територіях пішов невеликий сніг, мокрий сніг, місцями налипання мокрого снігу та ожеледь.

Упродовж трьох діб, починаючи з 4 грудня, у складних метеорологічних умовах залізничники забезпечували безперебійність та безпеку руху поїздів. Найбільша товщина снігового покриву була зафіксована на станціях Київ-Пасажирський – 15 см, Коростень – 16 см, Жмеринка – 20 см.

З 6 на 7 грудня вузлові станції, вокзали і колії прибирали 3 тис. 465 залізничників: працівників колійного, вагонного, пасажирського господарств, зв’язківці та енергетики. Загалом  було задіяно 11 снігоприбиральних машин СМ-2 по одній на станціях Дарниця, Київ-Пасажирський, Фастів-1 та Фастів-2, Козятин, Жмеринка, Вінниця, Житомир, Підгірці, Безрадичі, Трипілля. Станом на 5 грудня найбільша товщина снігового покриву до 18 см була в межах Житомира, Фастова, Коростеня. Уже 7 грудня в межах цих населених пунктів товщина снігового покрову склала до 40 см.

У Києві кількість опадів досягла рекордної позначки. За інформацією Гідрометцентру, за декілька днів випало понад 40 см снігу. Останній раз столиця України бачила такий снігопад в далекому 1930 році. Основний удар стихії прийняла на себе Південно-Західна залізниця. Товщина сніжного покриву в районі станцій Жмеринка і Козятин на 11 грудня склала 41 см.

Колійники столичної магістралі мобілізували свої ресурси для боротьби зі сніговими заметами. Рясні снігові опади та хуртовини на всіх дільницях, а особливо на дільницях Жмеринка – Вінниця, Жмеринка – Хмельницький,  Шепетівка – Коростень,  Козятин – Фастів,  Фастів – Київ та Київ – Коростень  призвели до падіння понад 60 дерев висотою 12-25 метрів. Дерева відносяться до державного лісового господарства. Вони знаходились поза межею смуги відведення залізниці.

Через це на цих напрямках зафіксовано затримку руху понад 10 пасажирських та приміських поїздів. Завдяки злагодженій роботі аварійної бригади Південно-Західної залізниці рух поїздів відновлено.

Впродовж двох тижнів під час сніжної негоди до 50-ти см снігового покрову зафіксовано по станціях Козятин, Жмеринка, Вінниця, Коростень тощо. В умовах рясного снігопаду на залізничних вузлових станціях, вокзалах, платформах та коліях ведуться роботи з снігоборотьби всіма підрозділами залізниці – колійниками, енергетиками, зв’язківцями тощо.

Задіяно 18 снігоприбиральних машин СМ-2, 16 снігоочисних машин серії СДП. За добу беруть участь у снігоборотьбі від  2,5 тис. до 3,5 тис. працівників залізниці.

Загалом для забезпечення безперебійного та безпечного руху  поїздів на Столичній магістралі під час зимових опадів  підготовлено: 22 снігоприбиральні машини серії СМ-2, 35 снігоочисних машин СДП та 410 одиниць автодорожньої снігоочисної техніки, а саме: трактори, бульдозери.

Крім того, для забезпечення безперебійного руху залізничного транспорту відповідно підготовлено  понад 3830 стрілочних переводів, з обладнанням  системи  пневмообдувку 3205 стрілочних переводів  та 625 стрілочних переводів  обладнаних системою  електрообігріву.      

В структурних підрозділах Південно-Західної залізниці створено  чергові аварійні бригади, які у разі негоди проводитимуть ремонт будівель та споруд,  а також займатимуться відновленням інфраструктури у разі пошкодження мережі енергетичного господарства тощо.

Найбільше залізничників було задіяно на снігоборотьбі в ніч з 12 на 13 грудня – близько 8 тис. працівників, 29 машин СМ-2, 13 СДПМ, 2 шт. ЦУМЗ. Всього з початку снігоборотьби відпрацьовано снігозбиральними машинами СМ-2 більше 500 машино/змін та вивезено з територій станцій близько  100 тис.м3 снігу.

 

Донецька залізниця

Складні погодні умови (інтенсивний тривалий дощ при мінусовій температурі) стали причиною обледеніння контактного дроту (3 – 4 см) на залізниці (на Донецькому та Харківському вузлах), ускладнили рух електропоїздів та стали причиною збоїв у графіку руху поїздів.

Дощ при мінусовій температур є найжорсткішими погодними умовами для контактного дроту мережі електропостачання залізниць.

Для боротьби з обледенінням  була задіяна уся спеціальна техніка: усі наявні маневрові тепловози, 28 тепловозів з вібропантографами і 9 спеціальних дрезин служби електропостачання. Зокрема, на дільницях обледеніння застосовували спеціальні методи обігріву контактної мережі.

Оперативні бригади по боротьбі з обледенінням контактного дроту працювали цілодобово.

За даними метеорологічного центру Донецької залізниці, за останній час випала двотижнева норма снігу. Висота снігу в Маріуполі і Красноармійську не перевищує 10 см, в Дебальцевому, Ясинуватій, Красному Лимані до 25 см, Артемівську 26 см, в Луганську до 30 см.

Упродовж останніх діб на Донецькій залізниці працювало 15 одиниць снігоочисної та снігоприбиральної техніки, які очистили від снігу 45,685 км колій. Крім цього, на залізничних об'єктах було задіяно 2893 працівники (1675 вдень і 1218 вночі). Прибрано 10365 м3 снігу. Основні роботи велися в напрямку станцій Ясинувата, Донецьк, Красний Лиман, Дебальцеве, Іловайськ, Слов'янськ і Микитівка.

Для оперативного реагування на Донецькій залізниці працює штаб по боротьбі з негодою, у якому встановлено цілодобове чергування керівників служб, відділень і структурних підрозділів підприємства. Узгоджені плани боротьби з негодою та визначені місця вивантаження снігових мас. На залізниці всього підготовлено 47 одиниць спеціальної техніки: 22 снігоочисники та 25 снігоприбиральних машин.

12 грудня повторилася ситуація з обледенінням контактної мережі. Через інтенсивний тривалий дощ та мокрий сніг при мінусовій температурі на донецькому напрямку  ускладнився рух пасажирських поїздів. Зокрема, поза графіком на Донецькій залізниці пройшло 12 пасажирських поїздів, в тому числі 3 швидкісних (категорії Intercity+).

Оперативні бригади по боротьбі з обледенінням та снігом  на Донецькій залізниці працювали цілодобово – усього в роботах на Донецькій залізниці задіяно більше 1430 працівників, по Україні – близько 8 тисяч залізничників та 44 снігоочисні машини. 

 

Південна залізниця

Ситуація, яка склалася внаслідок дії складних погодних умов та обледеніння контактного дроту, на Донецькому вузлі та на ділянках Південної залізниці 6-7 грудня спричинила низку збоїв у графіку руху поїздів, які очікували своєї черги на проходження дільницями, де сталося обледеніння та відповідно затримка руху поїздів.

 

Львівська залізниця

На Львівській залізниці тривають заходи з забезпечення безпеки руху на колії та на об’єктах залізничної інфраструктури. Лише за останню добу колію від снігу прибирали 8 снігозбиральних машин, які вивезли понад 9200 кубометрів снігу. За добу до роботи з прибирання снігу залучили 2125 осіб.

Негайно відреагувавши на звернення про допомогу у вирішенні надзвичайної ситуації, яка склалася на трасі Київ-Чоп, залізничники Львівської магістралі задіяли для боротьби зі сніговими заметами на дорозі сім одиниць важкої техніки (бульдозери).

До допомоги людям і техніці, яка застрягла у снігу, долучилися три колійно-машинні станції Львівської залізниці. Так, залізничний бульдозер працює на ділянці Варковичі-Сатиїв (Дубенський район, Рівненщина), ще одна машина працює у цьому ж районі на ділянці Озеряни-Княгинне. Три бульдозери допомагають працювати Львівському облавтодору, розчищаючи від снігу шляхи у Бродівському районі. Ще дві машини працюють на Тернопільщині, прибираючи сніг поблизу Борщова. Для допомоги дорожникам залізничники залучили понад два десятки кваліфікованих бульдозеристів, машиністів та водіїв.

На території Львівської залізниці у грудні жодний поїзд вітчизняного формування та залізниць інших країн, незважаючи на снігопади, які накрили залізницю від Ужгорода до Тернополя, від Чернівців до Ковеля, не вибито із графіка.

Для очищення залізничних колій від снігу у підпорядкованих підрозділах служби колії підготовлено 13 одиниць снігоприбиральної техніки та 22 одиниці снігоочисної техніки.

Впродовж 9-15 грудня як і прогнозувалось місцевими гідрометцентрами на території західної частини України відбулося значне погіршення погодних умов. Впродовж 3-4 днів випало у вигляді снігу більше двомісячної норми опадів. Інтенсивні заметілі поперемінно переходили у мокрий лапатий сніг, що значно ускладнювало його прибирання. На періоди сильних снігопадів та хуртовин згідно з оперативним планом залучено 11 тис. працівників залізниці. За період складних погодних умов здійснено 123 рейси снігоприбиральних машин СМ-2, завдяки чому вивезено близько 40 тис куб м снігу. Крім того, машинами СДП проведено очистку 1,6 тис. км колії.

Незважаючи на значний обсяг робіт з очистки залізничних колій Львівською залізницею знайдено резерви для надання допомоги з розчищення від снігових заметів автомобільної дороги міжнародного значення Київ-Чоп. Зокрема, в добу 16-17 грудня надано 5 одиниць спеціальної автотракторної техніки з підрозділів служби колії.

Водночас залізничники запевняють: пасажири залізничного транспорту ніколи не залишаються наодинці з будь-якими проблемами, пов’язаними з рухом поїздів. Залізниця, як ніхто інший, зацікавлена у стабільному графіку руху поїздів, тому що будь-яке відхилення від графіку веде до ускладнень у роботі залізничного транспорту та збільшення експлуатаційних витрат на забезпечення перевезень. Залізниця у будь-якому випадку доставляє пасажирів та вантажі до місця призначення.

У складних погодних умовах залізничний транспорт залишається найбільш надійним та безпечним видом транспорту – залізничники вживають усіх можливих заходів, щоб гарантувати безперебійні безпечні перевезення пасажирів та вантажів. В умовах засніженої дороги та ожеледиці залізничники закликають водіїв автотранспорту бути максимально пильними й дисциплінованими при перетині залізничних переїздів, а пасажирів – бути уважними під час перебування на об’єктах залізничної інфраструктури.

 

Довідково

Для безперебійної роботи у зимовий період 2012-2013 років в структурних підрозділах колійного господарства підготовлено 127 одиниць снігоочисної техніки (СДП, СДПМ), 105 одиниць снігоприбиральної техніки (СМ-2), з яких Донецька залізниця – 17 одиниць снігоочисної та 25 одиниць снігоприбиральної техніки; Львівська залізниця відповідно 22 та 13 од.; Одеська залізниця – 21 та 7; Придніпровська залізниця – 17 та 22;   Південно-Західна залізниця – 35 та 22; Південна залізниці – 15 од. снігоочисної та 16 – снігоприбиральної техніки.

З метою забезпечення безперебійного руху поїздів підготовлено 14 378 стрілочних переводів, обладнаних системою пневмообдувки. Для забезпечення стислим повітрям систем пневмообдувки стрілочних переводів в колійному господарстві підготовлено до роботи в зимовий період 267 компресорних.

Крім того в колійному господарстві використовується система електрообігріву стрілочних переводів. Такими системами на залізницях України обладнані 2 295 стрілочних переводів, всі 100% підготовлено до роботи  взимку.

 



 

 

 

 

 

 

версія для друку