українська російська англійська
Продовження термінів навігації на Дніпрі сприяло збільшенню обсягів вантажоперевезень
18.12.2012 | 16:15
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Прийняте Мінінфраструктури рішення про продовження термінів навігації на Дніпрі до середини грудня виправдало свою мету – перевізники отримали можливість ще певний час ефективно та, що не менш важливо, безпечно працювати на річці та нарощувати обсяги вантажоперевезень. Адже одне з основних завдань, що стоїть перед Мінінфраструктури у сфері розвитку річкового транспорту, – створення усіх умов для комфортної та ефективної роботи на річці підприємств усіх форм власності, що має сприяти послідовному збільшенню обсягів річкових перевезень.

Відтак лише за 15 днів грудня, на які було продовжено терміни навігації 2012 року на Дніпрі, річкою перевезено 117317,2 тонн вантажів. При цьому найбільшу частку у загальному обсязі річкових вантажних перевезень займає зерно – 74672,9 тонн. На другому місці – метал та пісок. З 1-го  по 15-е грудня цих видів вантажу було транспортовано Дніпром 19010,3 тонн та 8070 тонн відповідно.

Усього за цей час річкою здійснено 74 суднопроходи. Серед найбільших перевізників, що працювали на річці – АСК «Укррічфлот» (здійснено 14 суднопроходів, перевезено 24312 тонн), СП «Нібулон» (18 суднопроходів, перевезено 45414,5 тонн вантажів) та ін.

Продовження навігації на Дніпрі стало можливим зокрема завдяки створенню на виконання наказу Мінінфраструктури від 25.02.2011 № 7 «Про комплекс заходів щодо створення річкової інформаційної служби на внутрішніх водних шляхах України» сучасної річкової інформаційної служби, яка відповідає європейським стандартам та Директивам ЄЕК ООН. За допомогою РІС здійснюється відслідковування руху усіх суден, що слідують річкою, та надається повний обсяг інформації про умови плавання водним шляхом, рух та дислокацію транспортного та технічного флоту, стан гідротехнічних споруд, розклад відкриття камер шлюзів тощо. Крім того, судноводії, судновласники, портові оператори, експедитори можуть скористатися і інформаційно-логістичними послугами РІС.

Також у поточному році Мінінфраструктури було повністю завершено роботи з якісного забезпечення сучасними електронними картами усієї річки Дніпро. До цього часу, судноводіями використовувалися застрілі (1974, 1986 років видавництва тощо) навігаційні карти у паперовому вигляді, які періодично оновлювалися (коректувалися). Відтепер ж кожен учасник водного руху має можливість скористатися новими сучасними навігаційними картами – як у електронному, так і паперовому вигляді.

Крім того, у рамках підготовки вже до наступної навігації зокрема та у продовження обраного Мінінфраструктури курсу на забезпечення належного розвитку річкового транспорту та послідовного нарощування обсягів річкових перевезень загалом, у 2012 році, в рамках реалізації проектів державного значення щодо розвитку транспортної інфраструктури з використанням ресурсів міжнародних фінансових організацій, міжнародної технічної допомоги та коштів приватних інвесторів, розпочата підготовка до реалізації проекту збільшення пропускної спроможності р. Дніпро шляхом проведення днопоглиблювальних робіт на лімітуючих перекатах Дніпровського и Дніпродзержинського водосховищ.

Проводиться робота з удосконалення законодавства в галузі внутрішнього водного транспорту. Так, на сьогодні розробляється проект Закону України «Про внутрішній водний транспорт», який у повному обсязі врегулює відносини, пов’язані з діяльністю внутрішнього водного транспорту та використанням внутрішніх водних шляхів (вантажні та пасажирські перевезення, земельні та майнові відношення, утримання в належному стані суднового ходу та гідротехнічних споруд, контроль та нагляд за безпекою судноплавства, інфраструктурні проекти тощо).

Наразі відомство закінчує роботи з розробки Державної програми розвитку внутрішнього водного транспорту на 2013-2021 роки, стратегічна мета якої – формування системи управління внутрішнім водним транспортом, що дозволить створити ефективну систему забезпечення безпеки судноплавства, збільшить комерційну та інвестиційну привабливість внутрішнього водного транспорту, у тому числі, на основі державно-приватного партнерства та залучення приватних інвестицій тощо.

 

версія для друку