українська російська англійська
Укрзалізниця нагадує: персональну відповідальність за безквитковий проїзд несуть і пасажири, і провідники
21.12.2012 | 15:16
Прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту

Укрзалізниця закликає пасажирів не провокувати провідників пасажирських поїздів на вчинення порушень своїх посадових обов’язків, зокрема, що стосується надання згоди на перевезення безквиткових пасажирів та понаднормового багажу.  Зокрема, трапляються випадки, що пасажири, які не мають проїзного посадочного документа, просять провідників за певну плату перевезти їх без проїзних документів. За такі дії (перевезення безквиткових пасажирів)  провідники несуть персональну відповідальність. У разі встановлення такого факту контролюючими органами роботодавець має право припинити трудові відносини із провідником-порушником, розірвати контракт чи не продовжити його дію на новий термін. Це зазначено і в умовах контракту.

До того ж безквиткові пасажири наражають на неприємність і самих себе, адже у разі виявлення такого факту ревізори-контролери затребують у пасажира-зайця сплатити штраф у десятикратному розмірі від вартості проїзду, а у разі його відмови мають право висадити на найближчій станції.

Через несумлінне виконання своїх професійних обов’язків, порушення трудової дисципліни, у тому і за встановлення фактів перевезення безквиткових пасажирів у одній із найчисельніших вагонних дільниць залізничних станцій України Київ-Пасажирський цього року достроково припинено контракт із 45 провідниками, а із 8 – не продовжено контракт.

За даними головного пасажирського правління Укрзалізниці за 9 місяців цього року на залізницях України було виявлено 1 тис. 94 безквиткових пасажирів, які перевозилися у поїздах дальнього сполучення не на законних підставах. Встановлено, що перевезення без проїзних документів допустили 372 провідники. 

Як повідомили у головному юридичному управлінні Укрзалізниці, за допущені порушення трудової дисципліни, в тому числі митних правил та за  перевезення безквиткових пасажирів за 9 місяців цього року загалом на залізницях України звільнено  роботи 414 провідників та начальників поїздів, лише близько 50 осіб поновлено. 

«Професія залізничника вимагає від працівників відповідальності, порядності, сумлінності, надійності, адже від кожного фахівця, від злагодженої роботи колективу, залежить безпека перевезень та наповнення державної скарбниці. Якщо трапляються випадки порушення трудової дисципліни, то кожен випадок аналізує спеціальна комісія, працівникам обов’язково повідомляють, які порушення він допустив, яку понесе відповідальність», – зазначив перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко.

Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Ткачов зазначив,  що навіть у спірних ситуаціях у більшості випадків досягається порозуміння між працівники трудового колективу,  адміністрацією галузевих підприємств та профспілковим комітетом і напрацьовується компромісне рішення.

«Залізнична галузь здатна вирішувати складні питання не шляхом конфліктів, протестних  настроїв чи якихось агресивних дій, а за столом переговорів, де кожна зі сторін обґрунтовуючи  власну позицію, наводить переконливі аргументи. Сторона-нападник завжди змушує іншу сторону оборонятися, але це не дієвий метод. У залізничній галузі здатні почути один одного без радикальних дій. За столом переговорів діє не метод натиску, а метод переконання, за столом переговорів ми говоримо по-партнерськи, як рівний із рівним», – зазначив Вадим Ткачов.

 

Довідково

Згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 1997 р. №764 посаду «провідник пасажирського вагона» віднесено до переліку категорій працівників, які працевлаштовуються за контрактною формою трудового договору.

Цього року встановлено більш жорстку економічну відповідальність за перевезення безквиткових пасажирів у поїздах міжнародного сполучення – 200 швейцарських франків за кожного безквиткового пасажира. Таке рішення прийняте у травні на 56 засіданні  Ради по залізничному транспорту країн-учасниць Співдружності, з 1 липня такі розміри штрафів почали діяти. Угоду підписали 6 залізничних адміністрацій: України, Росії, Білорусі, Казахстану, Киргизії та Узбекистану.

Раніше розмір штрафу становив двократну вартість тарифу по території тієї чи іншої країни. Згідно із міжнародною угодою, штраф стягується із залізничної адміністрації-порушниці, тому від сумлінності провідників залежить і міжнародна репутація  залізничної адміністрації та зменшення непродуктивних фінансових витрат. 

Згідно зі ст. 224   Кодексу України про адміністративні правопорушення начальники пасажирських поїздів, контролери-ревізори пасажирських              поїздів,  ревізори-інструктори пасажирських поїздів мають право «від імені органів залізничного транспорту  розглядати  справи про адміністративні  правопорушення  і  накладати  адміністративні стягнення».

У ст. 135. Кодексу України про адміністративні правопорушення прописано, що «безквитковий проїзд пасажира, а так само провезення без квитка дитини віком від семи до шістнадцяти років у поїздах приміського, місцевого або дальнього сполучення тягне за собою накладення штрафу в десятикратному розмірі від вартості проїзду».

 

 

версія для друку