українська російська англійська
Перші дні роботи нової системи держреєстрації речових прав на нерухоме майно довели її ефективність
16.01.2013 | 17:13
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Перші ж дні роботи нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, яка запроваджена в Україні з 01.01.2013 року, показали її ефективність та результативність. На цьому наголосила Перший заступник Голови Державної реєстраційної служби України Інна Завальна під брифінгу в Будинку Уряду 16 січня.

Вона розповіла, що на сьогодні працює 583 територіальних відділення Державної реєстраційної служби. Послуги на реєстрацію прав на нерухоме майно надають також  6 835 нотаріусів, які підключені до Державного реєстру речових прав.

Серед переваг нової системи Інна Завальна назвала, насамперед, скорочення кількості інстанцій та переліку документів, а також  створення Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

На сьогодні  державну реєстрацію всіх речових прав та обтяжень на нерухоме майно здійснює  Державна реєстраційна служба і нотаріуси як спеціальні суб’єкти реєстрації речових прав на нерухоме майно. Відповідно вся інформація про речові права і обтяження заноситься до Єдиного державного реєстру речових прав.

Видача наразі свідоцтв про право власності на нерухоме майно, розташоване на земельних ділянках, та на земельні ділянки здійснюється Державною реєстраційною службою. Різниця повноважень Державної реєстраційної служби і нотаріусів: якщо права на нерухоме майно були зареєстровані до 1 січня 2013 року (чи у Реєстрі, чи на паперових носіях)  у разі бажання громадянина продати таке нерухоме майно він звертається безпосередньо до нотаріуса, який зобов’язаний зареєструвати це право власності у Реєстрі, вчинити нотаріальну дію та зареєструвати право власності на майно вже за новим власником у Реєстрі. Якщо реєстрація прав на нерухоме майно вже була проведена, то громадяни і юридичні особи звільняються від сплати державного мита.

«Що стосується оформлення свідоцтва і  прийняття рішення про таку реєстрацію, та реєстрацію прав на новозбудовані та реконструйовані об’єкти нерухомого майна, то таку реєстрацію проводять територіальні органи Державної реєстраційної служби», - додала Інна Завальна.

Крім того, серед переваг нової системи – значне здешевлення послуг. На сьогодні за оформлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно та отримання витягу сплачується фіксована плата, яка становить 119 грн. за реєстрацію прав і оформлення свідоцтва  і 120 грн. - за оформлення витягу.

Ще серед позитивних моментів системи – скорочення кількості документів. Зокрема, не в кожному випадку треба подавати  техпаспорт: «Тільки у разі певних змін – чи то реконструкція, чи перепланування, і в такому разі необхідно оформляти технічний паспорт, якщо ж не відбувалося ніяких змін з об’єктом нерухомості подавати технічний паспорт до реєстраційної служби не обов’язково», - звернула увагу посадовець і додала, що сама процедура реєстрації перебуває на контролі у Державній реєстраційній службі та Мінюсті.

версія для друку