українська російська англійська
Прем'єр-міністр: За недоліки в організації роботи Державної реєстраційної служби треба звільнити керівника
30.01.2013 | 11:19
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Прем’єр-міністр України Микола Азаров висловив незадоволення «помилками і недоліками, а іноді очевидними організаційними прорахунками» під час запровадження нової системи реєстрації майнових прав, яка почала діяти з 1 січня 2013 року. Про це Глава Уряду заявив під час засідання Кабінету Міністрів 30 січня 2012 року.

«Так, ми переживемо цей етап, і стартові ускладнення згодом забудуться. Але чому з самого початку для людей були створені незручності? Хто заважав їх уникнути одразу ж?» - піддав критиці роботу Укрдержреєстру Микола Азаров.

Прем’єр-міністр наголосив, що головне завдання нової системи - кардинально спростити процедуру і скоротити термін реєстрації, зробити цей процес максимально зручним для громадян та усунути корупцію у цій справі. Фактично було покладено край монополії БТІ. Тепер замість кількох процедур і кількох черг, в процесі купівлі-продажу нерухомості існує тільки одна процедура, яка може реєструватися як працівниками Держреєстру, так і приватними нотаріусами.

«Терміни на реєстрацію прав скоротилися з 14 до 5 робочих днів. А згодом, з наповненням електронного реєстру, процедура взагалі займатиме лічені години. Все це добре задумано. Але як виконується?» - зауважив Микола Азаров.

Глава Уряду піддав критиці те, що деякі центри реєстрації відкрилися у  погано пристосованих, незручних для громадян місцях: на околицях чи у важкодоступних районах. Громадяни були погано поінформовані про місце і час роботи центрів реєстрації, в результаті чого «виникали черги не менші, ніж в БТІ, лунали цілком зрозумілі скарги та нарікання».

Практично відсутня інформація в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, який продовжує наповнюватися поки що більшою частиною за заявницьким принципом. Така ситуація виникла через те, що більшість БТІ вели відповідні реєстраційні справи в паперовому вигляді, тоді як реєстр являє собою електронну базу даних.

«Чому  інформація з баз даних БТІ не була вчасно перенесена до реєстру? Чому приватні нотаріуси повноцінно не включилися у реєстрацію?» - запитав Прем’єр-міністр.

Микола Азаров наголосив, що Уряду довелося терміново втручатися у ситуацію.

«Я подав на звільнення керівника Укрдержреєстру. А також доручив Віце-премєр-міністру Вілкулу Олександру Юрійовичу разом із Мінюстом та Мінрегіонбудом створити робочу групу, яка повинна в найкоротші терміни усунути всі проблеми і прорахунки в організації цієї роботи», - повідомив Микола Азаров. При цьому він наголосив на важливості «максимально розширити інформаційне супроводження змін в такій чутливій для людей сфері, як реєстрація майнових прав».

 

версія для друку