українська російська англійська
Мінінфраструктури та профспілкові організації портовиків обговорили актуальні питання розвитку галузі
05.02.2013 | 17:56
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Мінінфраструктури продовжує реалізовувати політику повної прозорості та відкритості у вирішенні нагальних питань роботи та розвитку портової галузі України. 4 лютого 2013 року відомство зібрало у своїх стінах керівників підприємств морської галузі, а також лідерів профспілкових організацій портовиків для того, щоб поінформувати про поточну роботу та заплановані кроки на найближче майбутнє, про ті процеси, що очікують на галузь, та разом обговорити усі питання, що наразі турбують працівників, окреслити подальші напрямки співпраці та взаємодії.

Зокрема, заступник Міністра інфраструктури України Дмитро Демидович підбив підсумки роботи морської галузі України у 2012 році, розповів як спрацювали порти у перший місяць поточного року. За його словами, за підсумками січня найкраще розпочали свою роботу у новому році Іллічівський, Миколаївський порти та порт «Южний».

Окремо, заступник Міністра зупинився на тих завданнях, що стоять перед галуззю у зв’язку з необхідністю якісного втілення у життя задекларованих реформ. Учасникам також було презентовано проект концепції Стратегії розвитку портової галузі України, в який запропоновано надавати пропозиції.

Також Дмитро Демидович поінформував присутніх і про заплановані етапи проведення реорганізації морських торговельних портів України, що обумовлено необхідністю якісного та чіткого виконання вимог Закону України «Про морські порти України». При цьому заступник Міністра зауважив, що часу для виконання цього завдання залишилося дуже мало, а зробити ще потрібно багато, адже вже 14 червня поточного року, з дня набрання чинності Законом, в Україні вже має бути створена та розпочати свою роботу Адміністрація морських портів України.

Крім того, заступник Міністра розповів і про основні шляхи, які бачить Мінінфраструктури, для стимулювання залучення приватних інвестицій у розвиток галузі.

«Ні для кого не таємниця, що Україні необхідно посилювати свої конкурентні позиці на Чорному морі для того, щоб транзитні вантажопотоки не оминали наші порти, переорієнтовуючись на порти Прибалтики і Росії. Концесія ж – як одна з форм державно-приватного партнерства – дієвий крок, який може допомогти вирішити низку проблем галузі», – зауважив Дмиторо Демидович.

При цьому заступник Міністра наголосив, що запровадження в українській портовій галузі концесійної моделі – це виважене рішення: «Ми провели безліч зустрічей та консультацій, працювали з міжнародними експертами, навчалися, проводили переговори та відкриті зустрічі з потенційними інвесторами. Успішні світові порти пішли саме цим шляхом. Для українських портів концесія є найбільш оптимальним варіантом залучення приватного інвестора у галузь».

Звичайно, як зауважив Дмитро Демидович, всі ці зміни, є новими для України, для нашої галузі, тому зрозуміло, що профспілки хвилює питання збереження соціальних гарантій, водночас Мінінфраструктури наголошує, що стандарти соціальної підтримки працівників в майбутньому мають бути не нижче існуючих та відомство буде за цим слідкувати.

«Права працівників не будуть порушені в жодному випадку. Мінінфраструктури спільно з профспілками та начальниками портів охоронятимуть інтереси працівників у період реорганізації та розробки умов роботи з інвесторами. Зокрема, що стосується інвестиційних проектів, Мінінфраструктури спільно з адміністраціями портів та профспілками готові спільно оцінювати пропозиції від потенційних інвесторів», – зазначив Дмитро Демидович.

Заступник Міністра наголосив на важливості у вирішенні питань реформування галузі підтримання тісного зв’язку та співпраці відомства з профспілковими організаціями портовиків: «Мінінфраструктури має величезне бажання виконати усі кроки з реорганізації портів разом з вами. Адже реформа може бути успішною тільки якщо у нас буде спільне розуміння і бажання змінити галузь на краще, зробити її сильною та конкурентною. Ми будемо зустрічатися так часто, як це буде необхідно, роз'яснюючи та узгоджуючи дії, які прямо впливатимуть на працівників».

Лідери профспілкових організацій висловили згоду, що реформи у портовій галузі давно назріли, а залучення інвесторів – необхідний та важливий для портів крок.

Як зазначив Голова Профспілки працівників морського транспорту України Михайло Кірєєв: «Трудові колективи до реформи готові. Потрібно вирішити низку питань та вже зараз готуватися. Багато ж питань, що турбують працівників та профспілки, будуть зняті після підписання договорів з інвесторами»

Говорячи ж про співпрацю, у рамках заходу було вирішено здійснити обмін досвідом з тими профспілками, які вже сьогодні активно включаються в процеси реорганізації, вирішують питання із соціальними об'єктами. Зокрема, деякі профспілки самі беруть їх в оренду. Окреслено і низку інших питань та напрямків у яких необхідно підсилити взаємодію.

Відтак Мінінфраструктури продовжує вести широкий соціальний діалог з профспілковими організаціями, а також виконувати усі свої зобов’язання за укладеними галузевими угодами, одним з пунктів яких є інформування профспілок про основні показники роботи підприємств, що входять до сфери управління відомства, а також про ті процеси, що пов’язані з реформуванням тієї чи іншої галузі транспорту, структурними перетвореннями на підприємствах.

 

 

 

версія для друку